Masz pytania do ZUS? Skorzystaj z wideorozmowy w każdym z oddziałów
Od 4 listopada 2020 r. we wszystkich oddziałach ZUS będzie dostępna e-wizyta. To wideorozmowa z ekspertem pracującym w placówce ZUS. Rozwiązanie to ma służyć bezpieczeństwu klientów, by można było załatwić sprawę bez wychodzenia z domu.
Jak skorzystać z e-wizyty?
Aby odwiedzić placówkę online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem. Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online.
Podczas e-wizyty pracownicy ZUS odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek. Na e-wizytę będzie można umówić się w dni robocze godzinach 9:00-14:30.
Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Od 4 listopada usługa będzie dostępna we wszystkich oddziałach. Aby zarezerwować wizytę w dogodnym terminie, należy wejść w link do umówienia e-wizyty, który znajduje na stronie www.zus.pl.
Kontakt nie tylko we własnej sprawie
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji.
Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Co z osobami głuchymi?
Powstaje pytanie, jak będą obsługiwane osoby głuche posługujące się językiem migowym. Pytanie to skierowaliśmy do ZUS.
Jak udało nam się ustalić: w ZUS cały czas trwają prace nad udoskonaleniem e-wizyt, a kolejne funkcjonalności, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, mają być sukcesywnie dodawane w przyszłości.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Komentarz