Małopolskie: trwa kampania „Mały gest – Wielkie wsparcie”
Kampania „Mały gest – Wielkie wsparcie” prowadzona jest przy współpracy Fundacji NIE WIDZĄC PRZESZKÓD oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Na kanwie sukcesu kampanii „Widzialni (Nie)widzialni” zdecydowaliśmy się na poszerzenie obszaru działań związanych z uświadamianiem społeczeństwa na sytuację osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. Tym samym z szeroko rozumianymi materiałami i treściami edukacyjnymi wykroczyliśmy poza Kraków i staramy się dotrzeć do wszystkich mieszkańców naszego województwa.
Nasze działania ukierunkowaliśmy na dwie grupy odbiorców, do których kierowane są wyselekcjonowane treści.
Jak pomagać osobie niewidomej
Pierwszą z nich jest środowisko osób pełnosprawnych. Naszym celem jest ukazanie im istoty niesienia pomocy osobom niepełnosprawnych – nie tylko w dobie pandemii. Bardzo często nie zdają sobie one sprawy z faktu, iż tak oczywiste czynności jak zrobienie zakupów, odczytanie numeru nadjeżdżającego autobusu lub przejście przez pasy stanowią nierzadko wyzwanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Realizowane przez nas założenia projektowe mają na celu zachęcenie ich do niesienia pomocy, do zaoferowania pomocnej dłoni, do wykonania małego gestu, który niesie wielkie wsparcie.
Drugą grupę odbiorców stanowią osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku. Naszym celem jest pokazanie im możliwości skorzystania ze wsparcia ze strony licznych instytucji rozlokowanych na terenie całej małopolski. Pragniemy również wskazać im jak i gdzie szukać i otrzymać pomoc – nie tylko od wspomnianych już instytucji, ale również od przypadkowego przechodnia.
Wspomniane powyżej treści edukacyjne są dostępne w Internecie, prasie, radiu, a także telewizji. Flagowym i innowacyjnym ruchem ze strony naszej fundacji jest emisja programu „NIE WIDZĄC PRZESZKÓD”, który przedstawia sylwetki osób niepełnosprawnych czerpiących z życia pełnymi garściami mimo swych ograniczeń. Jest on emitowany w weekendy na antenie TVP 3 Kraków.
Media społecznościowe
Ponadto w mediach społecznościowych są publikowane materiały filmowe przedstawiające krótkie scenki z często prozaicznych zdarzeń dnia codziennego osób niewidomych i słabowidzących, w których ukazany jest sposób prawidłowego wsparcia ze strony osób trzecich. Opracowana została także krótka animacja, z której osoby niepełnosprawne dowiedzą się o formach wsparcia i aktywnościach, których mogą podejmować się za pośrednictwem organizacji działających na terenie województwa.
W miejscu tym warto zaznaczyć, iż w klipach prezentujących osoby niepełnosprawne w scenach dnia codziennego występują osobistości ze świata kultury, sztuki, sportu i dziennikarstwa, które zechciały stać się twarzami naszej kampanii. W gronie ambasadorów zachęcających do niesienia pomocy znaleźli się miedzy innymi Zbigniew Boniek, Urszula Grabowska, Maciej Jabłoński, Arkadiusz Głowacki, Mateusz Borek, Artur Dziurman czy Tomasz Smokowski.
Radio, prasa i telewizja
Już teraz kampanijne spoty emitowane są na antenie radia RMF MAXXX oraz mobilnej aplikacji RMF ON. W najbliższym czasie będą one również wyświetlane na monitorach w pociągach należących do Kolei Małopolskich. Podjęte zostały także działania, aby pojawiły się one również w autobusach komunikacji należących do większych miast naszego regionu.
Artykuły o kampanii kierowane do pełno- oraz niepełnosprawnych członków naszej społeczności opublikowane zostaną nie tylko w sieci, ale również w prasie – ze szczególnym uwzględnieniem tej specjalistycznej, wydawanej z myślą o osobach niepełnosprawnych.
Kampania potrwa do 15 grudnia.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz