Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

''Sprawni w pracy'' w telewizji i prasie - informacja prasowa

04.05.2005

Warszawa, 05.05.2005

W Europejskim Dniu Protestu Przeciw Dyskryminacji Osób Niepełnosprawnych - 5 maja 2005 r.- ruszyła w Telewizji Polskiej oraz w kilku tytułach prasowych kampania reklamowa promująca ogólnopolską kampanię społeczną "Sprawni w pracy", zainicjowaną przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych - Leszka S. Zielińskiego oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.

Celem kampanii jest zachęcenie pracodawców do zatrudniania niepełnosprawnych pracowników, a także namówienie samych niepełnosprawnych do prowadzenia aktywnego trybu życia i walki o prawo do realizacji zawodowej.
"Kampania reklamowa "Sprawni w pracy" ma pokazać, jak trudno osobom niepełnosprawnym, mimo czasem bardzo dobrego wykształcenia i niezbędnych umiejętności, znaleźć w Polsce pracę. W jednym ze spotów widzimy niepełnosprawnego chłopaka, który mimo, że spełnia wszystkie oczekiwania pracodawcy ma zerowe szanse na dostanie pracy, o którą się stara, gdyż nie ma ręki i nogi. W drugim obserwujemy niewidomą recepcjonistkę, która po krokach bezbłędnie poznaje wszystkich pracowników firmy. Może wydawać się to nieprawdopodobne - choć jest to historia z życia wzięta - dlatego zadajemy odbiorcom tej reklamy pytanie "Co jest dla Ciebie bardziej niesamowite? To, że Ania poznaje ludzi po krokach… czy to, że ma pracę?" - komentuje Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.


Od lewej: Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji Piotr Pawłowski, Przewdoniczący Rady Programowej Wrocławskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych Sławomir Piechota, Zastępca Dyrektora Biura Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Alina Wojtowicz-Pomierna, Dyrektor Urzędu Pracy m. st Warszawy Robert Kwiatkowski, Dyrektor Leo Burnett Jarosław Ziębiński

Spoty będą prezentowane w trzech falach emisyjnych na trzech antenach Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2, TVP3). Drugim, równie ważnym, elementem kampanii medialnej są layouty prasowe. Ukażą się one w maju w Rzeczpospolitej oraz Gazecie Prawnej. Bohaterami reklam prasowych są znane wszystkim postaci literackie, będące osobami niepełnosprawnymi - kapitan Hook i Quasimodo. Zarówno Telewizja Polska jak i Rzeczpospolita oraz Gazeta Prawna włączyły się w realizacje kampanii na zasadzie współpracy i udostępniają dla jej celów czas antenowy oraz powierzchnię reklamową bezpłatnie.

Dotychczas w ramach kampanii wydano dwie pozycje książkowe: "Sprawni w pracy" oraz "Niepełnosprawny pracownik. Co pracodawca wiedzieć powinien". Zawierają one kompendium wiedzy, pomocnej zarówno osobom poszukującym pracy, jak i pracodawcom rozważającym możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Ich wydanie było możliwe dzięki projektowi "Aktywność na rynku pracy. Program poradnictwa i szkoleń dla osób niepełnosprawnych", współfinansowanego ze środków programu Unii Europejskiej Phare, a realizowanego pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Odbyła się również międzynarodowa konferencja poświęcona zagadnieniom nowych technologii w edukacji i w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, połączona z panelem dyskusyjnym "Czy osoba niepełnosprawna może być dobrym pracownikiem? Za i przeciw". Istotnym elementem kampanii są szkolenia dla osób niepełnosprawnych "Aktywnie szukam pracy" oraz "Rozpoczynam własną działalność gospodarczą", które mają na celu przekonanie i przygotowanie osób niepełnosprawnych do funkcjonowania na rynku pracy.

Partnerzy kampanii:
Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Leszek S. Zieliński
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Urząd Miasta Wrocławia
Urząd Miasta st. Warszawy

Partnerzy medialni kampanii:
Telewizja Polska
Rzeczpospolita
Gazeta Prawna

Stałe wsparcie:
Agencja Rowland Communications
Dom mediowy Starlink
Instytut Monitorowania Mediów

Spoty i layouty przygotowała agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa.

Spot 01 (.mpg 3,5 MB)
Spot 02 (.mpg 2,68 MB)

Dodatkowe informacje:

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji to prężnie działająca organizacja pozarządowa (non-profit), istniejąca od 1995 roku. Stowarzyszenie działa na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie społeczne. Jedna z nich - "Niepełnosprawni - Normalna Sprawa" otrzymała prestiżowe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie było inicjatorem obchodów Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce, m.in. prowadziło multimedialną kampanię społeczną pod hasłem "Czy naprawdę jesteśmy inni?", za którą wraz z Agencją Leo Burnett otrzymało EFFIE 2004 - najważniejszą nagrodę dla najbardziej skutecznych kampanii reklamowych. Główne działania Stowarzyszenia mają charakter informacyjno-edukacyjny i prowadzone są poprzez wydawany od 11 lat magazyn "Integracja", Centrum Informacyjne dla Osób Niepełnosprawnych, portal www.niepelnosprawni.pl oraz program telewizyjny "Integracja" w TVP 3.

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Workability Internationale.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest organizacją pożytku publicznego.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas