''Sprawni w pracy'' w telewizji i prasie - informacja prasowa
Warszawa, 05.05.2005
W Europejskim Dniu Protestu Przeciw Dyskryminacji Osób Niepełnosprawnych - 5 maja 2005 r.- ruszyła w Telewizji Polskiej oraz w kilku tytułach prasowych kampania reklamowa promująca ogólnopolską kampanię społeczną "Sprawni w pracy", zainicjowaną przez Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych - Leszka S. Zielińskiego oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.
Celem kampanii jest zachęcenie pracodawców do zatrudniania
niepełnosprawnych pracowników, a także namówienie samych
niepełnosprawnych do prowadzenia aktywnego trybu życia i walki o
prawo do realizacji zawodowej.
"Kampania reklamowa "Sprawni w pracy" ma pokazać, jak trudno
osobom niepełnosprawnym, mimo czasem bardzo dobrego wykształcenia i
niezbędnych umiejętności, znaleźć w Polsce pracę. W jednym ze
spotów widzimy niepełnosprawnego chłopaka, który mimo, że spełnia
wszystkie oczekiwania pracodawcy ma zerowe szanse na dostanie
pracy, o którą się stara, gdyż nie ma ręki i nogi. W drugim
obserwujemy niewidomą recepcjonistkę, która po krokach bezbłędnie
poznaje wszystkich pracowników firmy. Może wydawać się to
nieprawdopodobne - choć jest to historia z życia wzięta - dlatego
zadajemy odbiorcom tej reklamy pytanie "Co jest dla Ciebie bardziej
niesamowite? To, że Ania poznaje ludzi po krokach… czy to, że ma
pracę?" - komentuje Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia
Przyjaciół Integracji.
Od lewej: Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji Piotr
Pawłowski, Przewdoniczący Rady Programowej Wrocławskiego Sejmiku
Osób Niepełnosprawnych Sławomir Piechota, Zastępca Dyrektora Biura
Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Alina
Wojtowicz-Pomierna, Dyrektor Urzędu Pracy m. st Warszawy Robert
Kwiatkowski, Dyrektor Leo Burnett Jarosław Ziębiński
Spoty będą prezentowane w trzech falach emisyjnych na trzech antenach Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2, TVP3). Drugim, równie ważnym, elementem kampanii medialnej są layouty prasowe. Ukażą się one w maju w Rzeczpospolitej oraz Gazecie Prawnej. Bohaterami reklam prasowych są znane wszystkim postaci literackie, będące osobami niepełnosprawnymi - kapitan Hook i Quasimodo. Zarówno Telewizja Polska jak i Rzeczpospolita oraz Gazeta Prawna włączyły się w realizacje kampanii na zasadzie współpracy i udostępniają dla jej celów czas antenowy oraz powierzchnię reklamową bezpłatnie.
Dotychczas w ramach kampanii wydano dwie pozycje książkowe: "Sprawni w pracy" oraz "Niepełnosprawny pracownik. Co pracodawca wiedzieć powinien". Zawierają one kompendium wiedzy, pomocnej zarówno osobom poszukującym pracy, jak i pracodawcom rozważającym możliwość zatrudnienia osób niepełnosprawnych. Ich wydanie było możliwe dzięki projektowi "Aktywność na rynku pracy. Program poradnictwa i szkoleń dla osób niepełnosprawnych", współfinansowanego ze środków programu Unii Europejskiej Phare, a realizowanego pod nadzorem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Odbyła się również międzynarodowa konferencja poświęcona zagadnieniom nowych technologii w edukacji i w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, połączona z panelem dyskusyjnym "Czy osoba niepełnosprawna może być dobrym pracownikiem? Za i przeciw". Istotnym elementem kampanii są szkolenia dla osób niepełnosprawnych "Aktywnie szukam pracy" oraz "Rozpoczynam własną działalność gospodarczą", które mają na celu przekonanie i przygotowanie osób niepełnosprawnych do funkcjonowania na rynku pracy.
Partnerzy kampanii:
Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych Leszek S.
Zieliński
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Urząd Miasta Wrocławia
Urząd Miasta st. Warszawy
Partnerzy medialni kampanii:
Telewizja Polska
Rzeczpospolita
Gazeta Prawna
Stałe wsparcie:
Agencja Rowland Communications
Dom mediowy Starlink
Instytut Monitorowania Mediów
Spoty i layouty przygotowała agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa.
Spot 01 (.mpg 3,5 MB)
Spot 02 (.mpg 2,68 MB)
Dodatkowe informacje:
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji to prężnie działająca
organizacja pozarządowa (non-profit), istniejąca od 1995 roku.
Stowarzyszenie działa na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych
poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei
integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa.
Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie społeczne. Jedna z nich -
"Niepełnosprawni - Normalna Sprawa" otrzymała prestiżowe nagrody
Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię
społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie było inicjatorem obchodów
Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce, m.in. prowadziło
multimedialną kampanię społeczną pod hasłem "Czy naprawdę jesteśmy
inni?", za którą wraz z Agencją Leo Burnett otrzymało EFFIE 2004 -
najważniejszą nagrodę dla najbardziej skutecznych kampanii
reklamowych. Główne działania Stowarzyszenia mają charakter
informacyjno-edukacyjny i prowadzone są poprzez wydawany od 11 lat
magazyn "Integracja", Centrum Informacyjne dla Osób
Niepełnosprawnych, portal www.niepelnosprawni.pl
oraz program telewizyjny "Integracja" w TVP 3.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Workability
Internationale.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest organizacją pożytku
publicznego.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz