Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Pomyśl, zanim skoczysz! Kampania Płytka wyobraźnia to kalectwo 2006

28.06.2006
Źródło: inf. własna

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji po raz VI rozpoczło ogólnopolską kampanię informacyjną „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Jej celem jest ostrzeżenie młodych ludzi przed konsekwencjami lekkomyślności oraz informowanie, jak pomóc ofiarom skoków do wody. Częścią kampanii był cykl szkoleń dla nauczycieli z całej Polski.

plakat kampanii Płytka wyobraznia to kalectwo

We współpracy ze Strażą Miejską w I półroczu 2006 roku Stowarzyszenie prowadziło działania edukacyjne polegające na organizacji szkoleń dla nauczycieli oraz uczniów. W kursach uczestniczyło ponad 1000 pedagogów, którzy następnie prowadzili lekcje z uczniami. Ich celem było uwrażliwienie młodych ludzi na konieczność przewidywania skutków skoków do wody oraz zapobieganie zachowaniom, które mogłyby stanowić zagrożenie zdrowia lub życia. W poprzednich latach tematem przewodnim kampanii były m.in. zasady udzielanie pierwszej pomocy oraz wsparcie dla ofiar niefortunnych skoków do wody. W tym roku kampania jest przede wszystkim skoncentrowana na profilaktyce oraz edukacji.

zdjęcie: konferencja inaugurująca kampanię
Konferencja otwierająca kolejną edycję kampanii

Działania związane z kampanią „Płytka Wyobraźnia to kalectwo” są wspierane przez dystrybucję materiałów edukacyjnych oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej. Działania outdoorowe będą prowadzone m.in. na dworcach kolejowych oraz w pogotowiach ratunkowych. Idee kampanii rozpowszechnia również Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz organizacje pozarządowe działające na terenach szczególnie dotkniętych problemem - Pomorzu, Mazurach oraz Warmii. W akcję zaangażowała się również TVP. W okresie wakacyjnym na wszystkich kanałach będzie emitować spot ostrzegający młodych ludzi przed nierozważnymi skokami.

Już po raz szósty ostrzegamy przed niebezpieczeństwem związanym ze skokami do wody. Nie chodzi o to, by zabronić skoków. Zależy nam by młody człowiek, decydując się na taki krok był świadomy jego konsekwencji. Dlatego tak ważne jest uświadomienie młodzieży konsekwencji ich czynów. Nie potrzeba wiele, aby wypoczywać bezpiecznie – wystarczy, że każde wejście do wody będzie przemyślane, a skok oddany umiejętnie i w miejscu do tego przeznaczonym – mówi Piotr Pawłowski, prezes Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Podczas konferencji inaugurującej kampanię odbył się pokaz akcji ratunkowej

zdjęcie: symulowana akcja ratunkowa

zdjęcie: symulowana akcja ratunkowa

zdjęcie: symulowana akcja ratunkowa

zdjęcie: symulowana akcja ratunkowa

zdjęcie: symulowana akcja ratunkowa

Więcej informacji na temat kampanii, funduszu Pierwszy Krok (którego celem jest wspieranie ofiar skoków do wody) oraz metod udzielania pierwszej pomocy można znaleźć na specjalnej stronie internetowej www.plytkawyobraznia.pl
 
Partner kampanii:
Straż Miejska Miasta St. Warszawy

Kampanię wspierają:
Urząd Miasta St. Warszawy
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Telewizja Polska
Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych BISE
PKP Przewozy Regionalne
PPKS Warszawa
Ośrodek Sportu i Rekreacji Śródmieście

Patronat honorowy:
Minister Zdrowia

Patronat medialny:
Portal NGO.PL
Magazyn i portal „Żagle”

Stałe wsparcie:
Rowland Communications
Instytut Monitorowania Mediów
Star Link

***

Dodatkowe informacje:
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji to aktywnie działająca organizacja pozarządowa (non-profit), istniejąca od 1995 roku. Stowarzyszenie działa na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie społeczne. Jedna z nich – „Niepełnosprawni – Normalna Sprawa” otrzymała prestiżowe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie było inicjatorem obchodów Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce, m.in. prowadziło multimedialną kampanię społeczną pod hasłem „Czy naprawdę jesteśmy inni?”, za którą wraz z Agencją Leo Burnett otrzymało EFFIE 2004 – najważniejszą nagrodę dla najbardziej skutecznych kampanii reklamowych. Główne działania Stowarzyszenia mają charakter informacyjno-edukacyjny i prowadzone są poprzez wydawany od 11 lat magazyn „Integracja”, Centrum Informacyjne dla Osób Niepełnosprawnych, portal www.niepelnosprawni.pl oraz program telewizyjny „Integracja” w TVP 3. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Workability International.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji jest organizacją pożytku publicznego.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas