Czy pracownik poczty może pomóc osobie niewidomej?
Czy osoba niewidoma może poprosić pracownika Poczty Polskiej o wypełnienie listu poleconego przy okienku? Czy jednak jest to zabronione; skoro osoba niewidoma nie umie wypełnić druku poleconego czy może za nas wypełnić druk na paczkę pracownik Poczty Polskiej? Jaki jest przepis, który nam to uniemożliwia, że pracownik nam nie ma prawa pomóc przy wypełnieniu listu poleconego i paczki?
Szanowna Pani,
W związku z sytuacją braku pomocy klientowi w nadaniu listu (w tym przypadku klientem była osoba z niepełnosprawnością wzroku) zalecam złożenie reklamacji przez stronę www łącznie z żądaniem wyjaśnień w sprawie (link Poczta Polska (poczta-polska.pl)). Można także złożyć pisemnie taką reklamację do naczelnika poczty.
Nie znajduję w prawie żadnego przepisu zabraniającego udzielenia osobie wsparcia w wypełnieniu druku (są różne osoby potrzebujące pomocy w tym zakresie), natomiast obecna sytuacja związana z COVID-19 może był przyczyną różnych sytuacji, co można jednak wyjaśnić, składając reklamację w sposób opisany jak wyżej.
Z poważaniem,
dr Michał Urban, radca prawny