Dodatkowe godziny indywidualne dla uczennicy z niedosłuchem
Czy dziewczynce z obustronnym niedosłuchem, mającej orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, przysługują po ukończeniu pierwszej klasy dodatkowe godziny w formie indywidualnej z wiodących przedmiotów typu polski, matematyka, j. angielski na prośbę rodziców ze względu na to, że nie radzi sobie, nie opanowała techniki czytania, a dom nie pomaga dziewczynce. Uczennica ma przyznane 2 godziny z surdologopedą jako rewalidacja. Po ewaluacji nauczyciele są zgodni co do takiej formy pomocy i gotowi wprowadzić aneks do IPETU.
Szanowna Pani,
Dla każdego ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, opracowuje się indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny (tzw. IPET). Zespół opracowuje IPET po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka i po uwzględnieniu zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Należy więc ściśle trzymać się zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego, a w razie potrzeby dążyć do jego zmiany (np. rozszerzenia o dodatkowe kwestie).
Z poważaniem,
dr Michał Urban, radca prawny