Kampania „Zatrudnij niewidomego”
Polski Związek Niewidomych w ramach projektu "Punkt Informacji i Promocji Zatrudnienia Osób Niewidomych i Słabowidzących” rozpoczął kampanię społeczną pod hasłem „Zatrudnij niewidomego”.
W Polsce pracuje prawie 5,4 tys. osób niewidomych lub niedowidzących - to zaledwie 14,5 % członków Polskiego Związku Niewidomych, prawie drugie tyle pragnie pracować. Są masażystami, rolnikami, informatykami, dziennikarzami, prawnikami. Jednak pracodawcy obawiają się zatrudniać osoby niepełnosprawne, gdyż obawiają się, że będą utrudniać realizację zadań zawodowych .
- Trudno się dziwić – mówi Elżbieta Oleksiak, koordynatorka projektu. - Brakuje wiadomości, jakie prace mogą wykonywać osoby niewidome, jakie udogodnienia z tego faktu płyną dla pracodawców. Dlatego w ramach akcji przygotowano broszury dla pracodawców, radiowe spoty reklamowe oraz film „Któż z nas nie lubi być potrzebny”, przedstawiający sylwetki osób z dysfunkcją wzroku aktywnych zawodowo.
Kampania społeczna "Zatrudnij niewidomego" ma przede wszystkim przełamywać uprzedzenia pracodawców, a także uświadamiać ich, że zatrudnienie niepełnosprawnego pracownika wiąże się z dofinansowaniem przez instytucje rządowe oraz z licznymi ulgami podatkowymi.
***
Artykuł powstał w ramach projektu "Integracja
- Praca. Wydawnicza kampania informacyjno-promocyjna"
współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz