„Płytka wyobraźnia” podbiła internet
„Jesteśmy pod wrażeniem. Zrobiliśmy krótką sondę w redakcji i jednogłośnie możemy stwierdzić, że to najlepsza polska kampania społeczna" – napisano na należącym do Agory serwisie rozrywkowym Deser.pl. To tylko jedna z licznych pozytywnych opinii na temat tegorocznej odsłony naszej kampanii „Płytka wyobraźnia to kalectwo”.
W piątek 8 sierpnia na serwisie aukcyjnym Allegro ukazało się nietypowe ogłoszenie. Fikcyjna firma Bravurex umieściła tam reklamę specjalnego olejku do opalania „ Szacun tropików". Reklama, odwołując się do stereotypów dotyczących męskich zachowań na plaży, pokazywała swój produkt jako przeznaczony dla prawdziwych facetów, którzy chcą podnieść swoją atrakcyjność. Prawie całe ogłoszenie miało żartobliwy charakter i nie było wątpliwości, że ma się do czynienia z parodią. Dopiero na końcu dowiadywaliśmy się, że jest to element naszej kampanii, a cała reklama służyć ma przestrzeganiu ludzi przed skakaniem do wody na główkę. Efekt – do dzisiaj reklamę „Szacunu tropików” zobaczyło blisko 450 tys. osób, z czego 300 tys. – już pierwszego dnia.
Hit internetu
W poniedziałek rozpoczęła się druga część akcji – na Allegro umieszczono podobne ogłoszenie, tym razem oferujące kąpielówki „ Jumbo”, również stworzone przez firmę Bravurex . Jak do tej pory zobaczyło je 53903 osób. Obie reklamy, przygotowane przez agencję reklamową Walk, z miejsca stały się hitami internetu i za pomocą portali społecznościowych rozprzestrzeniły się po cyberprzestrzeni.
Niemal natychmiast wzbudziło to zainteresowanie mediów. O
„Szacunie tropików” pisali m.in. dziennikarka
Gazety Wyborczej Justyna Suchecka oraz bloger popularnego
serwisu Natemat.pl Tomasz Baliszewski, który pochwalił jej
tworców za pomysłowość. O nowej odsłonie pisały też takie portale,
jak
RMF24,
Dziennik.pl,
Antyweb,
Wirtualne Media i
Onet.pl. Ten ostatni zatytułował swój tekst: „To jedna z
najlepszych kampanii społecznych jakie widzieliśmy - oglądajcie do
końca!”. We wszystkich artykułach chwalono pomysł na akcję oraz to,
jak udało się połączyć zabawną i przykuwającą uwagę formę z bardzo
poważną treścią.
Fejm na fejsie
Jeszcze lepiej o kampanii pisali sami internauci, szczególnie w serwisie Facebook. „Mega dobra i mocna kampania społeczna” – napisał jeden z użytkowników na fanpage’a Gazeta.pl . – Takiej puenty się nie spodziewałem. Kreatywne, warto dotrzeć do końca – to z kolei komentarz spod postu z profilu Przerwa na reklamę.
– Nowa odsłona kampanii „Płytka wyobraźnia” świetnie wykorzystuje zainteresowanie internautów żartobliwymi i niestandardowymi ofertami na Allegro, które często zdobywają dużą popularność na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Wykop.pl – ocenia Tomasz Wojtas, specjalista ds. reklamy, public relation i internetu z portalu Wirtualne Media.
– Opiera się ona na stylistyce przesady, groteski i memów internetowych, na jakich opierała się słynna reklama wody mineralnej Vytautas. Obie kreacje świetnie operują elementem zaskoczenia i przejścia od żartu do merytorycznego i poważnego przekazu. Ponadto nie epatują dosłownością, przemocą i brutalnością, które są często wykorzystywane w kampaniach społecznych – dodaje Wojtas.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz