Opole
19 września 2007 r. w Opolu, jak w wielu innych miastach Polski odbyła się Inauguracja Kampanii Parkingowej 2007. Kampania będzie trwała do grudnia 2007 r.
Centralnym organizatorem Kampanii i autorem materiałów reklamowych jest Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji.
W ramach inauguracji Kampanii w naszym mieście odbyła się konferencja prasowa i happening na terenie sklepu REAL. W konferencji prasowej wzięli udział przedstawiciele mediów, którzy otrzymali bogate materiały dotyczące Kampanii, jak płyty CD, ulotki i plakaty ze spotami informacyjnymi. Obecni byli również przedstawiciele Urzędu Miasta z Prezydentem Arkadiuszem Karbowiakiem na czele, pracownicy Biura Obsługi Obywatela i Ośrodka Informacji dla Osób Niepełnosprawnych, oraz kierownik referatu Spraw Społecznych, Aleksndra Mazur.
Gośćmi konferencji byli również przedstawiciele Komendy Miejskiej Policji - Jan Gałan i Mariusz Korzeniewski, Komendant Straży Miejskiej Mirosław Banaś, przedstawiciel korporacji Radio-Mobil-9621,Czesław Tolgowski, były piłkarz Odry Opole Józef Żymańczyk, oraz były konsultant Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, Jolanta Chwastowska.
Na konferencji goście udzielali mediom wywiadów, a po obejrzeniu prezentacji multimedialnej wzięli udział w dyskusji na temat tego jak można wpływać na sprawnych kierowców, aby nie zajmowali miejsc parkingowych przeznaczonych dla kierowców z niepełnosprawnościami utrudniającymi swobodne poruszanie się.
Wnioski z dyskusji były jednoznaczne:
- Policja będzie nakładała mandaty kierowcom zajmującym nieprawnie tzw. koperty,
- Straż Miejska w ewidentnych wypadkach będzie zakładała blokady na koła aut parkujących nieprawidłowo.
W ramach happeningu odbyły się: konkurs rysunkowy pt. "Mamo, tato nie parkuj tutaj", oraz prezentacje zespołów muzycznych i śpiewaczych: uczniów Zespołu Szkół w Dobrzeniu Wielkim, pod opieką nauczycielki Aldony Król, oraz uczniów Prywatnego Ogniska Artystycznego PRELUDIUM.
Na parkingu Reala Pan Józef Zymańczyk i umundurowani funkcjonariusze Straży Miejskiej i Policji patrolowali parking i udzielali pouczeń nieprawnie parkującym kierowcom.
Nagłośnienie wszystkim artystom zapewniło Radio Plus.
Wszystkie dzieci biorące udział w happeningu otrzymały upominki i słodycze ufundowane przez sklep REAL, który zapewniło również materiały do konkursu plastycznego (kredki, pastele, mazaki i papier).
Opieką nad rysującymi dziećmi zajmowała się Jolanta Chwastowska - pedagog, były konsultant Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczyczycieli w Opolu. Było to działanie w ramach realizacji autorskiego projektu, z którego również sfinansowano nagrody dla dzieci. W ramach tego projektu, do szkół, poprzez stronę www.modnopole.pl, dostarczone zostaną materiały edukacyjne na tematy związane z kampanią, m.in. książeczka pt. "ABC parkowania", wraz z materiałem metodycznym dotyczącym zwalczania dyskryminacji ze względu na wygląd i sprawność psychofizyczną.
W ramach kontynuowania Kampanii:
1. wolontariusze, w tym Janusz Trzepizur - opolski olimpijczyk i Józef Żemańczyk - były piłkarz Odry, oraz członkowie korporacji Radio - Taxi Plus, będą wkładali za wycieraczki źle parkujących aut ulotki z hasłem: Czy naprawdę chcesz być na moim miejscu?
2. w szkołach zainteresowanych kampanią i działaniami przeciw dyskryminowaniu osób niepełnosprawnych odbędą się zajęcia na ten temat, zwłaszcza w klasach 3 i 4, dla których przeznaczona jest książeczka - malowanka: "ABC parkowania".
3. na wniosek uczestników konferencji zostanie skierowane pismo do Prezydenta Miasta o dokonanie inwentaryzacji i oceny jakościowej i ilościowej miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych
4. umieszczenie bieżących informacjach o Kampanii, oraz spotów i banerów informacyjnych na stronach internetowych instytucji, które włączyły się w Kampanię,
5. umieszczenie na stronie miasta podstrony Kampanii i apelu Prezydenta Miasta Opola do sprawnych kierowców,
6. na planie miasta umieszczonego na stronie www oznaczone zostaną miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, oraz obiekty przyjazne osobom niepełnosprawnym www.opole.pl/plan
Patronat merytoryczny: Prezydent Miasta Opola, Ryszard Zembaczyński.
Patronat medialny: Radio Opole i Telewizja TVP 3 oraz NTO.
Do działań medialnych kampanii włączyły się: Radio Plus Radio ESKA, Radio Złote Przeboje
Koordynator Kampanii opolskiej: pracownik Ośrodka Informacji dla Osób Niepełnosprawnych mieszczącego się w Ratuszu.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz