Ile godzin pracy?
Jestem zatrudniony w ochronie,posiadam umiarkowany stopień niepełnosprawności. Do moich obowiązków należy obsługa centrali telefonicznej, udzielanie informacji, wydawanie kluczy,monitoring oraz ochrona obiektu i ludzi. Czy w związku z wypelnianymi obowiązkami obowiązuje mnie 35 godzinny tydzień pracy czy 40 godzinny? Oprócz ochrony jak napisałem, mam inne obowiązki
Szanowany Panie
Ogólna zasada dotycząca pracy osób niepełnosprawnych stanowi, że zgodnie z art. 15 ust 2 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych czas pracy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo. Ponadto zgodnie z ust. 3 osoba niepełnosprawna nie może być zatrudniona w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych.
Jednakże w myśl art. 16 ww. ustawy przepisów art. 15 nie stosuje się do osób zatrudnionych przy pilnowaniu oraz gdy, na wniosek osoby zatrudnionej, lekarz przeprowadzający badania profilaktyczne pracowników lub w razie jego braku lekarz sprawujący opiekę nad tą osobą wyrazi na to zgodę.
Z uwagi więc na fakt, iż pracuje Pan w ochronie nie mają do Pana zastosowania ograniczenia wynikające z art. 15, czyli nie ma Pan ustawowo ustalonej skróconej normy czasu pracy tj. systemu 35/7 h.
Jeżeli będzie chciał Pan porozmawiać jeszcze ze mną o sprawie może Pan skontaktować się telefonicznie z Centrum Integracja w Gdyni tel.: 505 606 776 lub 570 066 306 i umówić się ze mną na telefoniczną konsultację. Z uwagi na kolejność zgłoszeń do porady może być tak, iż konsultacja prawna może być umówiona dopiero na określony termin np. dopiero za tydzień lub później (dzwoniąc proszę pamiętać, że nie zostanie Panu od razu udzielona porada).
Z poważaniem, dr Michał Urban, radca prawny