Termin i miejsce rozpatrywania wniosku w ZUS
W jakim czasie jest rozpatrywany wniosek, który wpłynął do ZUS za pośrednictwem portalu empatia.Czy wnioski rozpatrywane są w centrali ZUS czy przez wojewódzkie lub terenowe/powiatowe inspektoraty?
Szanowny Panie,
W przypadku jakichkolwiek opóźnień w rozpatrywaniu wniosków przez ZUS lub pytań technicznych zalecam skorzystanie z kontaktu z ZUS, którego formy podane są pod następującym linkiem https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/centrum-obslugi-telefonicznej-cot- . Osobiście zawsze doradzam, aby forma kontaktu była pisemna, czyli na przykład przez formularz zapytania kontaktowego https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zadaj-pytanie-zus lub przez email - adres e-mail do zapytań ogólnych: cot@zus.pl .
Zasadą jest, iż wniosek rozpatrywany przez jest przez właściwy dla miejsca zamieszkania składającego wniosek Inspektorat ZUS.
Jeżeli będzie potrzeba porozmawiania ze mną o sprawie telefonicznie można skontaktować się telefonicznie z Centrum Integracja w Gdyni tel.: 505 606 776 lub 570 066 306 i umówić się ze mną na telefoniczną konsultację. Z uwagi na kolejność zgłoszeń do porady może być tak, iż konsultacja prawna może być umówiona dopiero na określony termin np. dopiero za tydzień lub później (dzwoniąc proszę pamiętać, że nie zostanie od razu udzielona porada
Z poważaniem
dr Michał Urban, radca prawny