Nowa edycja programu „Dobry Start”. Rodzice mogą już wnioskować o pieniądze
Od 1 lipca rodzice i opiekunowie mogą wnioskować o pieniądze na wyprawkę szkolną dla uczących się dzieci i młodzieży. Mają na to aż pięć miesięcy. Wsparcie nie przysługuje z urzędu a tylko na wniosek złożony w formie elektronicznej.
Wsparcie dla uczniów
Dofinansowanie obejmuje uczniów w wieku od 7 do 20 roku życia oraz osoby uczące się osoby w wieku do 24 lat jeśli posiadają orzeczenie o niepełnosprawności. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach ani na studentów.
- Od 1 lipca do końca listopada rodzice mogą wysyłać wnioski o wypłatę 300 złotych na jednego ucznia. ZUS wypłaci pieniądze tylko na podany rachunek bankowy. Przyznanie tego jednorazowego dofinansowania nie zależy od dochodów uzyskiwanych w rodzinie. Złożenie wniosku do końca wakacji czyli do 31 sierpnia gwarantuje, że pieniądze wpłyną na konto maksymalnie do końca września – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Jak podkreśla ZUS złożenie wniosku po 30 listopada będzie możliwe tylko w sytuacji, gdy dziecko powyżej 20 roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
Środki na edukację
Pieniądze wypłacone w ramach programu „Dobry Start” rodzice powinni przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o świadczenie dobry start jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store. Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
PUE ZUS
Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300+. Prowadzi on użytkownika przez cały proces krok po kroku. Ważne, by oprócz wielu danych we wniosku, podać poprawny numer rachunku bankowego, na który ma wpłynąć świadczenie. Ponadto należy wskazać adres mailowy oraz numer telefonu - czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Zawiadomienia dotyczące wyprawki szkolnej ZUS również będzie przekazywał w formie elektronicznej. Na Platformie Usług Elektronicznych ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Informację o przyznaniu świadczenia będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz