główny specjalista w Wydziale Inwestycji, Departament Budżetu w Ministerstwie Infrastruktury
Profil stanowiska:
Osoba na tym stanowisku:
- Przygotowuje materiały do projektu ustawy budżetowej w zakresie wydatków majątkowych oraz programów wieloletnich w tym weryfikuje zgłoszenia od jednostek podległych lub nadzorowanych oraz komórek organizacyjnych ministerstwa, przygotowuje formularze planistyczne, opracowuje informacje dla Sejmu, Senatu, Kierownictwa ministerstwa w zakresie projektu budżetu.
- Sporządza i aktualizuje plan wydatków dla inwestycji i programów wieloletnich w zakresie zadań drogowych i inwestycji prowadzonych przez Biuro Administracyjno-Finansowe (BAF) w Ministerstwie, w tym opracowuje pierwszy plan inwestycji i dokonuje jego aktualizacji, weryfikuje plany inwestycji przedkładane przez kierowników jednostek podległych lub nadzorowanych, opiniuje plany inwestycji i ich aktualizacje, weryfikuje/analizuje wnioski ws. zmian w planach inwestycji/finansowych, przygotowuje decyzje ws. zmian w planach inwestycji/finansowych, prowadzi ewidencję planu oraz zmian w planie inwestycji, w tym w systemie TREZOR, występuje z wnioskami o dokonanie zmian w ww. planach lub blokowania wydatków, przygotowuje wnioski o uruchomienie środków z rezerwy celowej budżetu państwa na realizację inwestycji i programów wieloletnich, przygotowuje zawiadomienia o dokonanych zmianach w planach finansowych jednostek budżetowych, przygotowuje powiadomienia do Ministra Finansów o zmianach w planach finansowych jednostek budżetowych.
- Prowadzi sprawy związane z finansowaniem drogowych programów wieloletnich we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi ministerstwa w tym: opiniuje projekty programów wieloletnich i ich nowelizacji oraz innych dokumentów, monitoruje wykorzystanie środków budżetowych przeznaczonych na realizację poszczególnych inwestycji oraz programów wieloletnich.
- Sporządza informacje budżetowe i finansowe dotyczące wydatków majątkowych i programów wieloletnich w zakresie inwestycji drogowych oraz inwestycji BAF.
- Weryfikuje finansowe rozliczenia inwestycji zakończonych, wstrzymanych lub zaniechanych, finansowanych ze środków budżetu państwa.
- Prowadzi sprawy związane z udzielaniem dotacji celowych oraz finansowaniem zadań inwestycyjnych jednostek spoza sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów.
- Sporządza informacje z wykonania wydatków majątkowych oraz programów wieloletnich
Wymagania:
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: wyższe
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata w administracji publicznej w komórkach finansowych lub w obszarze związanym z finansowaniem i realizacją inwestycji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B1
- Znajomość ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej
- Znajomość problematyki inwestycji
- Znajomość zasad i trybu opracowania materiałów do projektu budżetu państwa, klasyfikacji budżetowej oraz realizacji wydatków budżetowych
- Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
- Skuteczna komunikacja
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Oferujemy:
Ciekawą pracę udział w kluczowych dla kraju wydarzeniach w organizacji z tradycjami stabilną pracę w elastycznych godzinach (rozpoczynanie pracy w godz. 7.00-10.00) w bardzo przyjaznej lokalizacji (dogodny dojazd środkami komunikacji miejskiej, pociągami, kolejką WKD), możliwość częściowej pracy zdalnej, dodatkowe wynagrodzenie tzw. „trzynastka”, dodatek za wysługę lat, bogaty pakiet szkoleń, refundację nauki języka obcego i studiów podyplomowych, atrakcyjny pakiet socjalny w formie systemu kafeteryjnego oferujący nie tylko dofinansowanie wypoczynku i kart sportowych, pożyczki pracownicze na preferencyjnych warunkach, ale też ciekawe rabaty na bilety do kina i inne rozrywki refundację okularów korekcyjnych możliwość wykupienia w preferencyjnej cenie pakietu medycznego, polisy na życie i zniżkowej legitymacji PKP wsparcie dla rodziców: pokój rodzica z dzieckiem udogodnienia dla rowerzystów - stojaki na rowery na terenie ministerstwa, prysznic preferencyjne ceny posiłków w kantynie znajdującej się na terenie ministerstwa
Miejsce pracy: Warszawa
Uwagi:
Dostępność. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6 proc.
Warunki pracy
Ministerstwo zajmuje trzy budynki „A”, „B” i „C” o następujących uwarunkowaniach technicznych:
- węzeł sanitarny przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością w budynku ”B” (parter) oraz w budynku „A” (dostęp przy pomocy osób trzecich)
- wejście do budynków przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
- szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne w budynkach przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
- windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością
- brak podjazdu dla osób z niepełnosprawnością na wysoki parter w budynku A, na którym usytuowana jest jedna z sal konferencyjnych
Inne warunki, dotyczące charakteru stanowiska pracy:
- praca przy komputerze oraz/lub przy użyciu urządzeń biurowych: fax, ksero, skaner
Rekrutacja zdalna (cały proces, od aplikowania do rozmowy kwalifikacyjnej, jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu)
Dodatkowe informacje
Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych oświadczeń (do wglądu). Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia. Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia. Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy. Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca. Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Informacja o metodach naboru:
- weryfikacja formalna nadesłanych ofert
- możliwość przeprowadzenia testu wiedzy merytorycznej
- rozmowa kwalifikacyjna (możliwość przeprowadzenia rozmowy przez MS Teams lub inny darmowy komunikator możliwy do zainstalowania na telefonie) Nie rozpatrujemy ofert, które zostały dostarczone po terminie. UWAGA Jeśli planujesz wysłać aplikację w formie papierowej, zadbaj o to, aby wpłynęła do nas w wyznaczonym terminie. Liczy się data wpływu do urzędu.
- Ministerstwo zastrzega sobie prawo do kontaktu tylko z kandydatami, których oferty spełniają wymagania formalne.
- Wzór wymaganych oświadczeń jest dostępny na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nabor-w-sluzbie-cywilnej-z-wylaczeniem-stanowisk-wyzszych
W Ministerstwie Infrastruktury możesz zgłosić naruszenie prawa w trybie określonym w Wewnętrznej procedurze dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Infrastruktury, stanowiącej Załącznik do Zarządzenia nr 15 Dyrektora Generalnego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie ustalenia wewnętrznej procedury zgłaszania informacji o naruszeniach prawa i podejmowania działań następczych. Szczegóły znajdują się na naszej stronie pod adresem: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/wewnetrzne-zgloszenia-naruszenia-prawa
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego - np. kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk, zakresów czynności lub kopie innych zaświadczeń (należy potwierdzić zamknięty okres i obszar tematyczny doświadczenia zawodowego)
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (nadmiarowych, nie związanych z wymaganiami i dokumentami określonymi w ogłoszeniu) przekazanych do celów naboru
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Aplikuj do: 3 stycznia 2025
Aplikuj mailowo na adres: rekrutacja@mi.gov.pl, w temacie wpisz: Ogłoszenie nr 146265 / 20.12.2024. Lub w formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "ogłoszenie nr 146265" na adres: Ministerstwo Infrastruktury ul. Chałubińskiego 4/6; 00-928 Warszawa Dokumenty, z dopiskiem na kopercie i w liście motywacyjnym „Oferta pracy DBI-145/24", należy przesłać lub złożyć w siedzibie MI w Kancelarii Głównej w godzinach 9:30 – 16:00 Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 22 630 18 24 lub 22 630 17 19 lub mailowego na adres: rekrutacja@mi.gov.pl
Dokumenty należy złożyć do: 03.01.2025
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), informuję, że:1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Infrastruktury z siedzibą w Warszawie, przy ul.Chałubińskiego 4/6, zwany dalej „Administratorem danych”; 2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji naboru kandydatów do korpusu służby cywilnej, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej; 3) podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks pracy oraz udzielona przez Panią/Pana zgoda w zakresie w jakim zostały przez Panią/Pana podane dane dodatkowe (nadmiarowe) niewymagane przez wskazane akty prawne; 4) administrator danych przewiduje możliwość powierzenia przetwarzania danych innym podmiotom świadczącym na rzecz Administratora danych usługi z zakresu IT; 5) zgodnie z art. 29 ww. ustawy o służbie cywilnej imiona i nazwiska kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne, oraz wynik naboru stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami określonymi w ogłoszeniu o naborze; 6) podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych, które są wymagane przepisami ww. ustaw, lub brak zgody na przetwarzanie danych podanych dodatkowo, będzie skutkowało odrzuceniem oferty kandydata; 7) posiada Pani/Pan prawo do: • żądania dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, • cofnięcia zgody i usunięcia danych w zakresie danych, które zostały podane dodatkowo (nadmiarowo) i nie są wymagane przez wskazane akty prawne; 8) Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu; 9)Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat, zgodnie z regulacjami wewnętrznymi wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z2018 r. poz. 217, z późn. zm.) w zakresie: imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania (miasto). Pozostałe dane będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej(z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska) 10) dane kontaktowe do Inspektora ochrony danych w Ministerstwie Infrastruktury: Inspektor ochrony danych, Ministerstwo Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa, adres e-mail: inspektor.RODO@mi.gov.pl
Miejsce: Warszawa
Okres publikacji: 2024-12-20 - 2025-01-19
Podpis: Biuro Dyrektora Generalnego
Telefon: 22 630 18 24
E-mail: rekrutacja@mi.gov.pl