4 nagrody dla kampanii „Szacun Tropików” w prestiżowym konkursie!
Aż cztery statuetki mieczy w polskim konkursie reklamy KTR zdobyła kampania Integracji „Szacun Tropików”. Jej twórcy, Agencja WALK, odebrali dwie srebrne nagrody w kategorii Digital oraz dwie brązowe statuetki w kategoriach: Media oraz Active Advertising.
14 maja 2015 r., podczas uroczystej gali konkursu reklamy KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono ogółem 145 nagród, w tym 18 złotych, 62 srebrne i 65 brązowych. Rekordowa liczba 1104 zgłoszeń tegorocznej edycji była oceniana przez 80-osobowe jury pod przewodnictwem Jona Williamsa, dyrektora kreatywnego londyńskiej agencji Grey EMEA.
- Po raz kolejny przekonałem się, że kreacja w Polsce jest w dobrej kondycji i rośnie w siłę – skomentował Jon Williams. – Nagrodziliśmy wiele prac, które charakteryzują się doskonałym warsztatem i mocno wyróżniają w swoich kategoriach.
Olej do opalania o smaku ciepłej wódki
O kampanii „Szacun Tropików” było głośno w lecie 2014 r. Jej twórcy, Agencja WALK, wykorzystali istniejący w internecie fenomen komicznych opisów aukcji w serwisie Allegro.pl. Stworzyli humorystyczną serię absurdalnych produktów plażowych, niezbędnych nad wodą każdemu mężczyźnie, który oczekuje szacunku, i wystawili na sprzedaż we wspomnianym serwisie aukcyjnym.
Były to: „Szacun Tropików” – olej do opalania o smaku ciepłej wódki, który barwi skórę we wzory typu tribal, „Beton” – wodoodporny żel do włosów o trwałości siedmiu dni roboczych oraz slipy „Jumbo”, chroniące mężczyzn przed „efektem zimnej wody”. Każdy z produktów posiadał cechy, które ułatwiają skok do wody z dużej wysokości – numer popisowy każdego żądnego podziwu i szacunku rówieśników chłopaka. Na końcu aukcji na rozbawionych odbiorców czekała jednak zaskakująca, poważna puenta.
Celem kampanii było bowiem przypomnienie młodym mężczyznom o niebezpieczeństwach, jakie niosą za sobą skoki do wody w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Integracja kampanią „Płytka wyobraźnia to kalectwo” od kilkunastu lat przestrzega, że każdego roku setki osób łamią w ten sposób kręgosłup. Potrzebna jednak była nowa formuła kampanii, by trafić do młodych ludzi, którzy całe dnie spędzają dziś w internecie.
Kampania okazała się ogromnym sukcesem. Komunikat został obejrzany ponad 700 tys. razy, ponad 3,5 tys. razy udostępniany był przez użytkowników serwisów społecznościowych, o „Szacunie Tropików” napisały największe media w Polsce. Udało się dotrzeć do ogromnej liczby młodych osób. A wszystko to za... 13 zł (koszt wystawienia aukcji oraz symbolicznych koszulek dla zwycięzców licytacji). Warto podkreślić, że Agencja WALK wsparła Integrację pro bono.
Dwa srebra, dwa brązy
Klub Twórców Reklamy (KTR) nagrodził „Szacun Tropików” przede wszystkim w kategorii Digital, przeznaczonej dla kreatywnych rozwiązań stworzonych na potrzeby internetu, urządzeń mobilnych i cyfrowych kanałów komunikacji.
W tej kategorii nie przyznano w tym roku złotej nagrody. „Szacun” otrzymał dwie statuetki srebrne – w podkategoriach Digital Craft (projekty cyfrowe odznaczające się wyjątkowym warsztatem) oraz Reklama Viralowa (narzędzia komunikacji interaktywnej, które wywołały samoistne rozprzestrzenianie informacji przez konsumentów w internecie).
Brązowe statuetki kampania Integracji otrzymała w kategoriach Media (podkategoria: Kreatywne wykorzystanie mediów digitalowych) oraz Active Advertising (podkategoria: Buzz, czyli komunikacja, która pomyślnie kreuje szum wokół produktu, usługi lub samej siebie).
W tym roku nie przyznano nagrody Grand Prix KTR. Reklamodawcą Roku została platforma telewizyjna NC+, Agencją Roku ogłoszono DDB&tribal, Oto Film Domem Produkcyjnym Roku, Platige Image i Studio Orka z tytułem Studio Postprodukcyjne Roku.
Wyróżnienie i dwie nominacje
Konkurs KTR to największy i najbardziej rzetelny polski festiwal kreacji reklamowej. Nagradza i docenia każdą perełkę komunikacyjną powstałą na terenie naszego kraju – z każdej dziedziny twórczości reklamowej i okołoreklamowej. Organizator konkursu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową; jest to obecnie 96 podmiotów. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja i animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku.
Warto podkreślić, że „Szacun Tropików” został też wyróżniony w tegorocznym konkursie Innovation Award 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Natomiast 19 maja dowiemy się, czy „Szacun” zostanie nagrodzony w Konkursie Kampania Społecznej Roku – jest tam nominowany w dwóch kategoriach.
Dodaj odpowiedź na komentarz
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Komentarz