Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Niepełnosprawność a powierzchnia w biurze

10.06.2015
Autor: Anita

Posiadam status niepełnosprawności o stopniu lekkim (narząd ruchu). Uprzejmie proszę o info, jakie minimum powierzchni w biurze (pracownik samorządowy) powinno być mi zapewnione? Obecnie są 4 osoby w pokoju, jednak od poniedziałku musi zostać wygospodarowane miejsce na biurko dla 5 osoby. Czy mam jakieś prawa w istotnej dla mnie kwestii?

Szanowna Pani,

Zgodnie z przepisami pomieszczenia biurowe nie mogą być sytuowane w suterenach, powinny mieć oświetlenie naturalne i sztuczne, być ogrzewane i wentylowane oraz zabezpieczone przed wilgocią, nadmiernym nagrzewaniem, drganiami, hałasem i czynnikami szkodliwymi dla zdrowia.

Minimalna dopuszczalna wysokość i powierzchnia pomieszczenia biurowego jest zależna od liczby zatrudnionych w nim osób. W przypadku zatrudniania osób z niepełnosprawnością muszą być zapewnione np. powierzchnie manewrowe czy swobodne przejścia.

W celu uzyskania szczegółowych informacji proponujemy kontakt z Państwową Inspekcją Pracy.

Z poważaniem,

Ewa Szymczuk, doradca socjalny w Centrum Integracja w Warszawie

Prawy panel

Biuletyn

Wspierają nas