Kampanie społeczne
Czy kampanie społeczne są potrzebne? Czy trudno jest dziś zainteresować i zaskoczyć nimi odbiorców? Czy skuteczna kampania społeczna to koniecznie duży budżet? O tym, jak zaprojektować i przeprowadzić skuteczną kampanię społeczną, jak dobrać odpowiednie narzędzia do grupy docelowej oraz jak polskie kampanie społeczne wypadają na tle tych światowych, Piotr Pawłowski rozmawia z Arkiem Szulczyńskim, dyrektorem kreatywnym w agencji reklamowej, prelegentem wielu konferencji branżowych, m.in. Forum IAB i IAB Showcase, oraz jurorem konkursów MediaTrendy, Złote Orły, KTR oraz Cannes Liones w 2012 roku.
Głównym zadaniem kampanii społecznych jest zwrócenie uwagi na konkretny problem, pobudzenie wokół niego dyskusji oraz wywołanie zmian w świadomości społecznej. Jednak nakłonienie kogokolwiek do zmiany zachowania jest niezwykle trudne, dlatego w reklamie społecznej wykorzystywane są różnorodne narzędzia i metody komunikacji, które mają zwrócić uwagę odbiorców i wpłynąć na ich postawy i zachowania.
W programie przypomnimy kampanię „Szacun Tropików”, stanowiącą ubiegłoroczną odsłonę wieloletniej kampanii Integracji „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Jej twórcy, Agencja WALK, wykorzystali istniejący w internecie fenomen komicznych opisów aukcji w serwisie Allegro.pl. A wszystko po to, żeby zwrócić uwagę młodych ludzi na tragiczne w skutkach skoki do wody w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
Kampania „Szacun Tropików” okazała się ogromnym sukcesem. Komunikat został obejrzany ponad 700 tys. razy, ponad 3,5 tys. razy udostępniany był w serwisach społecznościowych, o „Szacunie Tropików” napisały największe media w Polsce. Kampania zdobyła też wiele branżowych nagród m.in. tytuł Kampanii Społecznej Roku 2014, wyróżnienie w konkursie Innovation Award 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Międzynarodowej Komunikacji Marketingowej SAR, oraz aż cztery statuetki (miecze) w polskim konkursie reklamy KTR.
Widzowie mają też okazje zobaczyć inne głośne kampanie społeczne, które Integracja przeprowadziła w ciągu ostatnich 20 lat swojej działalności. Ich wspólnych celem było zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy osób z niepełnosprawnością i włączenie ich w nurt codziennego życia społecznego.
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz