Samsung „pomaga migiem” osobom niesłyszącym
Samsung Electronics Polska we współpracy z Migam.org przygotował internetowy punkt obsługi klienta dla osób niesłyszących. Jest to pierwszy krok w implementacji polityki accessibility, która ma na celu zwiększenie możliwości osób z niepełnosprawnością i ułatwienie im dostępu do technologii cyfrowych oraz czerpania korzyści z nimi związanych.
Dzięki współpracy z MIGAM, niesłyszący klienci będą mogli skorzystać z punktu obsługi klienta nie tylko za pomocą wideo czatu na stronie Samsung.pl w zakładce „kontakt”, ale również dzięki specjalnej aplikacji mobilnej. Jest już dostępna od 21 września 2015 r. w Samsung GALAXY Apps, a także na urządzeniach mobilnych w punktach serwisowych Samsung.
- Współpraca z Migam.org pomoże nam przełamać barierę w kontakcie z osobą niesłyszącą w punkcie obsługi klienta – mówi Jarosław Orski, dyrektor Serwisu Samsung Polska. – Poprzez kampanię „pomagamy migiem” chcemy zaoszczędzić czas naszych klientów i w realny sposób rozwiązywać ich problemy.
Punkt serwisowy w języku migowym
Wychodząc naprzeciw potrzebom osób niesłyszących przygotowano również 45-sekundowe spoty instruktażowe, w których tłumacz wyjaśnia korzystanie z funkcji zarówno wideo czatu, jak i aplikacji mobilnej. Poszczególne punkty serwisowe będą miały natomiast specjalne oznakowanie informujące, że w tym miejscu można załatwić sprawę w języku migowym.
- Bardzo się cieszymy, że droga, jaką obraliśmy w grudniu 2013, mająca na celu umożliwienie osobom niesłyszącym załatwienie sprawy w komfortowych warunkach z udziałem tłumacza języka migowego, idzie w bardzo dobrym kierunku – przyznaje Sławomir Łuczywek, dyrektor Migam.org. – Samsung jako firma, której sprzętu używają miliony Polaków, zarówno słyszący jak i niesłyszący, zdecydowała się być bardziej przyjazna środowisku osób niesłyszących. Dzięki ścisłej współpracy między nami zostały wypracowane działania i schematy, które pozwolą osobom niesłyszącym załatwić swoje sprawy na równi z osobami słyszącymi.
Dostępne salony
Współpraca z Migam.org to jedno z wielu rozwiązań, jakie Samsung zaplanował w ramach polityki accessibility. Zmiany nastąpią również w brand storach firmy pod kątem architektonicznym – zostaną one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością, a sami konsultanci specjalnie przeszkoleni.
Już na początku października pierwszy przystosowany – we współpracy Integracją – Brand Store Samsung został otwarty w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie, a do końca roku dostosowane będą trzy kolejne sklepy – w Bydgoszczy, Kielcach i we Wrocławiu.
Samsung przywiązuje dużą wagę do funkcjonalności swoich produktów, a osobom z niepełnosprawnością ułatwia korzystanie z najnowszych technologii. Takie udogodnienia posiada m.in. Samsung Galaxy S6, który dla osób niedosłyszących wykorzystuje np. detektor dźwięku. Osoby niedowidzące mogą korzystać z regulatora kolorów i etykiet głosowych. Natomiast osoby z niepełnosprawnością ruchową, dzięki aplikacji „gesture wake up”, mogą sterować niektórymi funkcjami telefonu za pomocą gestów. Ułatwienia dotyczą nie tylko samych produktów Samsung. Również strona internetowa firmy będzie stopniowo dostosowywana do potrzeb osób z niepełnosprawnością.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz