Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kolejna kompromitacja Janusza Korwin-Mikkego. Jak reagować na takie wypowiedzi?

01.02.2016
Autor: Mateusz Różański, fot. na zdj. Janusz Korwin-Mikke w Mrągowie, fot. Piotr Piercewicz/mragowo24.info
Janusz Korwin-Mikke mówi do mikrofonu. Wokół: słuchacze

„Dzieci chore umysłowo do szkół wprowadza się celowo, aby obniżyć poziom edukacji. Nie może być tak, że my godzimy się na bredzenie idioty. Posyłanie idioty do szkoły to jest katorga dla tego debila” – to, cytowane przez „Gazetę Wyborczą”, słowa Janusza Korwin-Mikkego, które miały paść 30 stycznia 2016 r. podczas jego spotkania ze studentami jednej z prywatnych szkół wyższych w Poznaniu. To już kolejna taka wypowiedź tego polityka. Pytanie jednak, komu bardziej one szkodzą – osobom z niepełnosprawnością czy ich autorowi. I drugie pytanie: jak reagować na takie wypowiedzi?

„Jesteśmy oburzeni tym, co mówi Janusz Korwin-Mikke! To skandal, że działające w Polsce uczelnie i instytucje organizują spotkania z człowiekiem, który nie kryje swoich obraźliwych poglądów wobec osób z niepełnosprawnością! To już kolejne haniebne i upokarzające zachowanie JKM! Prosimy udostępniajcie ten post – niech stanie się on przestrogą dla wszystkich, którzy zapraszając do siebie JKM dają przyzwolenie na wygłaszanie sądów i opinii, które są niedopuszczalne i tak obraźliwe w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną!!!” – napisali w komentarzu na profilu Integracji na Facebooku przedstawiciele Stowarzyszenia na Rzecz Dzieci i Młodzieży z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym.

To zaledwie jeden z wielu głosów oburzenia, które odezwały się po kolejnej tego typu wypowiedzi Janusza Korwin-Mikkego. Czy warto w ogóle odnosić się do niej merytorycznie?

Ekspert: to nie ma sensu

Zdaniem ekspertów, zajmujących się na co dzień problematyką osób z niepełnosprawnością, wypowiedź ta świadczyć może nie tylko o zdecydowanych i agresywnych poglądach europosła Korwin-Mikkego, ale też o jego ignorancji. Jeśli już zagłębić się w tę wypowiedź, nie wiadomo też, o jaki rodzaj niepełnosprawności mu właściwie chodziło – o osoby chorujące psychicznie, z niepełnosprawnością intelektualną czy po prostu osoby z niepełnosprawnością.

- Jeżeli traktujemy to sformułowanie szerzej, to wychodzi to, co zawsze – Korwin-Mikke nie ma pojęcia, o czym mówi – podkreśla dr Paweł Kubicki, ekonomista i socjolog ze Szkoły Głównej Handlowej, naukowo zajmujący się problematyką niepełnosprawności i edukacji włączającej. – Jeżeliby unikać różnorodności w szkołach, to do szkół należałoby posyłać jedynie dzieci z klasy średniej o odpowiednim wzroście i wyglądzie. To nie ma absolutnie sensu, gdyż różnorodność jest naturalna dla człowieka. Tu nie ma materiału do dyskusji. W szkole włączającej, integracyjnej czy nawet w zwykłej podstawówce uczą się różne dzieci i jest to standard edukacji – dodaje naukowiec.

Czym skorupka za młodu nie nasiąknie...

Co więcej, ta wypowiedź może świadczyć o tym, że prezes partii KORWiN nie rozumie tego, na co się cały czas powołuje – prawa naturalnego.

- W społeczeństwie, w życiu, w pracy zawodowej i podczas zakupów spotykamy różnych ludzi – tłumaczy dr Kubicki. – Ta różnorodność nikomu nie przeszkadza, a do tego intelektualnie i poznawczo nas wzbogaca, ponieważ sposobem na wzbogacenie myśli jest poznanie różnych poglądów i zachowań oraz ich przepracowanie i przemyślenie. Różnorodność jest przypisana człowiekowi i jest stanem naturalnym. Dla ludzkiego umysłu, doświadczenia, życia codziennego i pracy zawodowej radzenie sobie z różnorodnością jest niezbędne. Zawsze i wszędzie będziemy spotykać różnych ludzi i różne sytuacje. Jeśli nie nauczymy się różnorodności w szkole, będziemy zachowywać się jak Korwin-Mikke.

Zdaniem dra Kubickiego, gdyby prezes Korwin-Mikke zdobył wiedzę na temat różnorodności w szkole, dziś rozumiałby, że świat i człowiek swoje bogactwo i doniosłość zawdzięcza temu, jak bardzo się różnimy.

Praktyka przeczy twierdzeniom

O braku wiedzy Janusza Korwin-Mikkego świadczy też praktyka dnia codziennego. Przykład choćby Zespołu Szkół w Łajskach (woj. mazowieckie), gdzie wprowadzona została edukacja włączająca, najlepiej świadczy o tym, jak bardzo europoseł się myli. W szkole tej uczą się obok siebie dzieci o różnym stopniu sprawności, a placówka ta może pochwalić się sukcesami na polu naukowym i artystycznym oraz wspaniałą atmosferą.

- W każdej klasie powinna być co najmniej jedna osoba z niepełnosprawnością. Owszem, na początku może to wyglądać tak, że pozostali uczniowie opiekują się nią i traktują może nawet jako klasową maskotkę, ale z czasem i oni przekonają się, że ich koledzy z niepełnosprawnością mogą być fajnymi kolegami i dobrymi uczniami. Osoby z niepełnosprawnością powinny być wtapiane w społeczeństwo – mówił w wywiadzie dla naszego portalu wybitny neurobiolog, prof. Jerzy Vetulani.

Dziewiętnastowieczne poglądy

Z każdą kolejną wypowiedzią Janusza Korwin-Mikkego na temat osób z niepełnosprawnością pojawia się coraz więcej głosów, że tego polityka zwyczajnie trzeba ignorować, bo jego celem jest jedynie wywoływania wokół siebie jak największego szumu.

- To jak w tym dowcipie: jeżeli próbujemy dyskutować z kimś na niskim poziomie, to ten ktoś sprowadzi nas do swojego poziomu i pokona doświadczeniem – mówi dr Paweł Kubicki. – Janusz Korwin-Mikke jest mistrzem w obrażaniu ludzi i robieniu wokół tego szumu medialnego. Próba bicia się na jego polu dostarcza mu tego, czego on najbardziej pragnie: rozgłosu.

Podobnego zdania jest Joanna Grabarczyk z Fundacji Projekt: Polska, koordynatorka kampanii HejtStop.

- Janusz Korwin-Mikke w przeszłości udzielał podobnych wypowiedzi na temat dzieci z niepełnosprawnościami – podkreśla. – Korwin-Mikke jest znany z udzielania wypowiedzi kontrowersyjnych. Można powiedzieć, że pełni w debacie publicznej rolę podobną do „trolla” w dyskusji na forum internetowym. W swoich poglądach odtwarza archaiczne stwierdzenia, negując cały dorobek rozwoju praw człowieka w demokratycznych państwach XX wieku. Widać to chociażby w zdaniu poprzedzającym nieszczęsną opinię na temat edukacji integracyjnej – według Janusza Korwin-Mikkego celem edukacji powinno być utrwalanie ról płciowych i przygotowywanie uczniów i uczennic do pełnienia ról typowych dla patriarchalnych struktur społecznych.

Jej zdaniem nie ma niczego dziwnego w tym, że w tej koncepcji nie ma miejsca dla praw osób z niepełnosprawnościami.

- W darwinizmie społecznym, którego wyznawcą jest Korwin-Mikke, nie ma miejsca dla osób „słabszych”, odmawia się im prawa dążenia do realizacji swoich celów czy choćby od dania im szansy na jakikolwiek start w życie społeczne, którego podstawą jest uczestniczenie w powszechnym systemie edukacji – objaśnia przedstawicielka Projektu Polska.

Postaw tamę hejtowi

Joanna Grabarczyk zauważa, że choć poparcie dla tego typu poglądów wciąż jest w Polsce nieznaczne, to trzeba z całą stanowczością się im sprzeciwiać. Jak?

- Kiedy publicznie zostanie ogłoszona tego typu wypowiedź, należy przede wszystkim obnażać absurdalność tego typu stwierdzeń – podkreśla. – Musimy również być wyczuleni na ryzyko przenoszenia tego typu postaw na zachowania w grupach rówieśniczych. Zdajemy sobie sprawę, że dzieci z niepełnosprawnościami są narażone na przemoc ze strony swoich rówieśników. Tym bardziej naganne jest publiczne wypowiadanie stwierdzeń, które mogą usprawiedliwiać niechęć czy wręcz nienawiść wobec nich.

Joanna Grabarczyk ubolewa jednocześnie nad brakiem odpowiednich środków karnych w polskim prawie.

- Niestety, na gruncie Kodeksu karnego niepełnosprawność nie należy do przesłanek chronionych – mówi.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • Hitler był żydem
    asp
    23.08.2020, 13:07
    i tępił żydów
    odpowiedz na komentarz
  • Korwin-Mikke ma zespół Aspergera ?
    psycholog_kliniczny
    19.01.2017, 00:44
    To, że Korwin-Mikke ma zespół Aspergera, to akurat bardzo dobrze. Nie jest to choroba psychiczna, tylko zaburzenie neurorozwojowe - o tyle pożądane, że człowiek z nim analizując teksty jest całkowicie ślepy na ładunek emocjonalny przez nie niesiony (brak empatii). Dostrzega tylko czystą treść, bez emocji. Nie widzi sensu czytania poezji, oglądania teledysków, reality show, kabaretów i nie podnieca się płomiennymi mowami sekciarzy, dyktatorów, czy prezydentów. Więcej o zespole Aspergera u JKM: http://kociswiatasd.blox.pl/2014/05/CZY-JKM-MA-ASPERGERA.html
    odpowiedz na komentarz
  • List otwarty w obronie p. JKM
    Joanna Krzysztofik
    06.03.2016, 14:24
    https://omon.pl/omomix/734-list-otwarty-w-sprawie-slow-jkm-o-edukacji-dzieci-n iepelnosprawnych-umyslowo
    odpowiedz na komentarz
  • Drobne wyjaśnienie
    Sentinder
    01.03.2016, 11:07
    Chodziłem w podstawówce i gimnazjum do klasy z dwiema osobami niepełnosprawnymi umysłowo. Osobiście uważam że nie jest to dobry pomysł, gdyż te osoby nie były jakoś bardzo zintegrowane z resztą. Do tego reszta klasy traciła czas, bo nauczyciele musieli dzielić go pomiędzy dwie grupy uczniów.
    odpowiedz na komentarz
  • Korwin do więzienia!
    Bożena
    11.02.2016, 12:54
    Pisze w imieniu wszystkich niepełnosprawnych. To jest skandal i domagamy się publicznych przeprosin co najmniej w telewizji. Czas skończyć z tą obłudą. Rząd musi coś z tym zrobić. Szcególnie, że ma obowiązek bronić niepełnosprawnych. Nie tylko dając przywileje, ale chronić naszego dobrego imienia. To skandal, że tacy ludzie są w polityce. Skończmy z tym. Do wiezienia albo na roboty.
    odpowiedz na komentarz
  • Zgoda
    johan
    11.02.2016, 00:02
    Absolutnie zgadzam się ze słowami JKM, jeżeli do klasy normalnych uczniów wpuści się debila do automatycznie poziom jest zaniżany to chyba oczywista, radziłbym autorowi artykułu słuchać ze zrozumieniem
    odpowiedz na komentarz
  • Naukowcy
    Hk
    06.02.2016, 17:43
    "Jeżeliby unikać różnorodności w szkołach, to do szkół należałoby posyłać jedynie dzieci z klasy średniej o odpowiednim wzroście i wyglądzie. To nie ma absolutnie sensu, gdyż różnorodność jest naturalna dla człowieka. Tu nie ma materiału do dyskusji. W szkole włączającej, integracyjnej czy nawet w zwykłej podstawówce uczą się różne dzieci i jest to standard edukacji – dodaje naukowiec." - Tu nie ma materiału do dyskusji.. ale ktoś z tych "naukowców" stworzył różne typy szkół: włączające, integracyjne, zwykłe. Nie oznacza to, że jednak sami podzielili już te dzieci na przynajmniej 3 grupy?
    odpowiedz na komentarz
  • Nieporozumienie
    Błażej
    05.02.2016, 11:38
    Nie łapię oburzenia. Wiem, że ostatnio poprawność polityczna nas tak przeniknęła, że musimy mieć wszystko owinięte w bawełnę bo co i rusz coś nas ugniata ale na litość boską! Czy przeprowadzaliście państwo eksperyment naukowy? Może to być bardzo proste: sprawdzian matematyczny zakres programowy. Dwóch uczniów: jeden prymus drugi debil. Jaki będzie efekt? Debil wypadnie gorzej od prymusa. Nauka jest funkcją inteligencji i czasu poświęconego na powtarzanie i poznawanie. Jeśli zakłócimy jeden czynnik np czas (osobom niepełnosprawnym intelektualnie należy tłumaczyć kilka razy) lub drugi czynnik czyli zmieszamy w grupie osoby bardzo inteligentne z bardzo mało inteligentnymi to osoby, mogące być prymusami nigdy nimi nie zostaną. Na co się tu obrażać? Na naturę? To jest dopiero donkiszoteria!
    odpowiedz na komentarz
  • Najlepszą reakcją jest brak reakcji na JKM
    art
    04.02.2016, 21:26
    JKM wpada w ekstazę której stopień błyskawicznie rośnie im większy szum medialny swoimi bzdurami wywoła. Najlepszą reakcją będzie przesyłać te jego obraźliwe bzdury do komisji etyki parlamentu, w którym (nie)pracuje. Na faktyczną pracę nie chce marnować medialnego czasu. Z Panem Pawłowskim się nie spotka bo jest zbyt dużym dużym tchórzem życiowym. Wie że zatkałoby go na oczach widzów słysząc rzeczowe pytanie Pana Pawłowskiego, bo nie wiedziałby co odpowiedzieć aby nie być wyśmianym przez widzów, a potem tysięcy internautów (także swoich). Na ulicach najgłośniej szczekają małe, chamskie kundelki. Duży, silny owczarek na to nawet nie reaguje bo wie, że nie musi swojej siły eksponować. Wystarczy, że głośniej dmuchnie, ruszy łapką i ten kundel zwiewa, wyjąc ze strachu. JKM jest właśnie typem takiego życiowego kundla i próbuje udawać silnego owczarka. Ale z marnym skutkiem...
    odpowiedz na komentarz
  • Ten ktos nas reprezentuje...
    Ewa
    04.02.2016, 16:49
    Za takie słowa powinno sie karnie odpowiadać, a immunitet i mandat poselski powinny być z miejsca odbierane!! jakim prawem taki ktoś reprezentuje mnie, moich bliskich, moich znajomych w Europarlamencie???
    odpowiedz na komentarz
  • O co ten cały szum?
    Barje
    03.02.2016, 23:03
    debil i idiota to sformuowania naukowe.Czy zatem ta oto strona dyskryminuje debili i idiotów,postrzegając ie słowa jako obraźliwe?Owszem tak się przyjeło,jednak są to w pełni funkcjonujące pojęcia naukowe.Jestem osobą niepełnosprawną(zespół Aspergera)i zgadzam się z p.Januszem.Nie powinno się mieszać idiotów z dziećmi o normalnym IQ.Na potwierdzenie tej tezy przywołam fakt,że sam chodziłem do klasy integracyjnej w szkole podstawowej,mieliśmy w klasie 3 osoby o inteligencji zahaczającej o idiotyzm.Bez grama ironii,wydawało mi się,że jestem nadludzko mądry,ale okazało się,że te osoby poprostu zaniżąły poziom nauczania w klasie,co jest po prostu szkodliwe.Osoby z niższym IQ powinny znajdować się w klasach z innymi tego typu osobami.P.Korwin przynajmniej w stosunku do innych polityków od kilkudziesięciu lat nie owija w bawełnę i mówi jak jest,bez zbędnej otoczki poprawności politycznej.Świat nigdy nie był,i nie będzie miejscem w którym każdy będzie się nawzajem kochał..
    odpowiedz na komentarz
  • Janusz Korwin-Mikke jak zwykle ma rację!
    Arek
    03.02.2016, 17:22
    Cała ta integracja to pic na wodę. Bo albo trzeba obniżyć poziom nauki do poziomu najgorszego, albo co roku zostawiać go do powtarzania klasy. A różnorodność właśnie na tym polega, że tworzy się klasy geniuszy matematycznych, fizycznych, językowych, sportowych, itp., a opóźnionych w rozwoju daje się do innej klasy. Zresztą szkoły powinny być prywatne i rodzice sami powinni decydować z kim ich dziecko ma chodzić do szkoły, a nawet o tym czy w ogóle do niej chodzić (np. edukacja domowa). A hejt jaki się rozlał jak najbardziej należy powstrzymać, ale to jest hejt przeciwko JKM-owi!
    odpowiedz na komentarz
  • Ma rację
    Maria
    03.02.2016, 13:54
    Po pierwsze pomyślałam o swoich dzieciach. Klasa gimnazjum. W tej samej klasie mój syn i moja córka (która po wypadku z winy niepełnosprawnego, co za kuriozum kierowcy – straciła nogę) i inne dzieciaki w tym dziecko z zespołem Downa, dziecko z upośledzeniem umysłowym, etc. I rozumiem, że realizujemy ten sam program nauczania. Czy się mylę? Pan Korwin jak zwykle bez zbędnej poprawności politycznej nazwał rzeczy po imieniu. Nie powiedział o wszystkich osobach niepełnosprawnych, co oczywiście umknęło już uwadze. Jeżeli jednak się mylę to rozumiem, że musimy uśrednić poziom nauczania. Tylko będziemy równać, w którą stronę? A jako ciekawostkę chcę zauważyć, że larum podniosło Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym. Do tej pory uczono mnie, że DPM to stan fizyczny z pełną sprawnością umysłową. Szkoda mi dzieci, których rodzice działający w tym stowarzyszeniu patrzą na nie jak na osoby upośledzone.
    odpowiedz na komentarz
  • Korwin jak zawsze kontrowersyjny
    Rafal
    03.02.2016, 10:14
    Jako osoba niepełnosprawna niestety muszę po części zgodzić się z Korwinem. Jestem za dobrze rozumianą integracją osób z niepełnosprawnościami z osobami pełnosprawnymi. By taka integracja rzeczywiście przynosiła efekty niezbędne są działania na wszystkich szczeblach. Jeśli taka integracja przebiega źle to przypomina wózek z obciążeniem, który wszyscy muszą ciągnąć.
    odpowiedz na komentarz
  • Skorwin Mikka
    Irek
    02.02.2016, 18:09
    Niepełnosprawni umysłowo to ci co go słuchają. :)) Wpuść małpę do biura to ci atrament wychla i będzie robić kleksy na ścianie. ;))
    odpowiedz na komentarz
  • Dzień dobry.
    Joanna Krzysztofik
    02.02.2016, 15:39
    Wklejam tu oryginał wypowiedzi JKM https://www.youtube.com/watch?v=hv71IsXtDjI Otóż słów 'idiota' i 'debil' użył w ich znaczeniach medycznych, jako stopni upośledzenia umysłowego. Z uwagi na powstałe zamieszanie dodam swoje i cudze trzy grosze o stosunku JKM do inwalidów, oraz moich doświadczeniach z nim na tym tle: 1. Mam m.in. slaby wzrok. 2. Jestem prawicową aktywistką i dlatego znam JKM osobiście. On wie, że niedowidzę, szanuje mnie i mamy ze sobą dobry kontakt. 3. Znam wypowiedzi JKM, doskonale rozumiem ich sens i na 200% wiem, że nie chce on niepełnosprawnym zrobić nic złego. Oczywiście, nie zawsze podoba się forma jego wypowiedzi (wbrew pozorom jestem bardzo wrażliwa na ostry język) i mówię mu o tym, kiedy mam okazję (stanowczo, oraz bez cukrzenia i owijania w bawełnę) - i nie focha się on na moje uwagi). Jednak to nie powód, bym miała rezygnować z logicznego myślenia! Po szczegóły zapraszam poniżej :). I. Dwa wpisy z mojego bloga, zawierające m.in. oryginały wypowiedzi JKM wraz ze źródłami: 1). 16.09.2014 http://polskatonaszdom.salon24.pl/606461,wipler-maglowany-o-inwalidow-kolejny- atak-na-knp 2). 8.03.2014 http://polskatonaszdom.salon24.pl/572892,wyznania-inwalidki-korwinistki 1. Wywiad ze mną z tegorocznej kampanii parlamentarnej (opublikowany 7.10.2015) http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/279940;jsessionid=180094DCEC3DBFC40C0DED FC7A8EFEFA W moich komentarzach do niego, które podpisałam swoim imieniem i nazwiskiem zamieściłam linki do swoich publikacji o następującej treści: o wypowiedziach JKM na temat niepełnosprawnych i w innych tematach (zawsze przytaczam oryginały jego wypowiedzi wraz ze źródłami), oraz w jakim konkretnie systemie będzie lepiej, a w jakim gorzej, niepełnosprawnym i innym potrzebującym. II. Kilka audycji Sprawni Wnet z 2015, poświęcone głównie niepełnosprawnym z udziałem m.in. moim i moich znajomych: 1. http://www.radiownet.pl/publikacje/audycja-z-8-pazdziernika-2015-o-problemie-z -integracja-niepelnosprawnych-intelektualnie tutaj mój kolega komentuje ten wywiad i na tym tle opowiada m.in. o mnie, JKM i integracji sprawnych i niepełnosprawnych, popierając to i owo własnymi doświadczeniami. 2. http://www.radiownet.pl/publikacje/audycja-z-15-pazdziernika-2015-o-zlodziejac h-i-pfron-ie 3. http://www.radiownet.pl/publikacje/bardzo-polityczna-audycja-z-22-pazdziernika -2015 4. http://www.radiownet.pl/publikacje/audycja-z-29-pazdziernika-2015-bardzo-ostra -politycznie 5. http://www.radiownet.pl/publikacje/audycja-z-5-listopada-2015-o-rodzicach-osob -niepelnosprawnych-jest-bardzo-goraco 6. http://www.radiownet.pl/publikacje/audycja-z-19-listopada-2015-o-pracy-dla-oso b-niepelnosprawnych III. Oprocz mnie JKM popierają m.in. Tomasz Pawłowski (Żary, ma jedną nogę krótszą), Mateusz Pucek (Zielona Góra, dysplazja diastroficzna) i Dominika Budzyńska https://www.facebook.com/budzynskaphotographymakeup/?fref=ts (porusza się na wózku) i nie czepiają się go o Wiadomy Temat. IV. Film "Korwin The Movie" 1). Sam film https://www.youtube.com/watch?v=jwlv22PNBkE , w których ja i Mateusz występujemy w pewnych momentach 2). Wywiady po jego premierze 9 X https://www.youtube.com/watch?v=8zAShRNOAwo Byłam na tej premierze, migawka ze mną jest w min. 3:51-4:04. I to nie tak, że na tle mojej niepełnosprawności była u mnie sielanka z kontaktami w szkole (szczegóły w jednej z moich publikacji umieszczonych pod wywiadem z niepełnosprawni.pl). Często dochodziło do okropnych sytuacji z uczniami z moich szkół na Tym Tle - i to głownie z chłopakami, dziewczyny były generalnie w porządku. Dochodziło nawet do interwencji moich rodziców. Np. raz w podstawówce jeden kolega po chamsku przekomarzał się ze mną (co chciałam usiąść na jakimś krześle, to on je zajmował), to go mocno szarpnęłam za ucho. Potem w domu dowiedziałam się od starszej siostry o niezłej scenie. Otóż, jak była u pielęgniarki z nadwyrężoną po WFie kostką, to pielęgniarka do niej "Oh, dobrze, ze jesteś, kochanie. Twoja siostra naderwała koledze ucho". Siostra patrzy, a na kozetce siedzi ten dokuczający mi uprzednio delikwent z okładem na szarpniętym przeze mnie uchu. W ogóle okazało się, że on miał wcześniej jakiś zabieg na to ucho. Było też sporo innych, znacznie gorszych, Niech ci co rzucają epitety bez uzasadnienia - czyli Petru&Co., oraz "hejtrzy obrońcy" - od[didididadidadudu]ą się od JKM! Główny nurt - czyli politycy, którzy doją nas od ponad 20 lat oraz sprzyjające im media, które wciskają nam intelektualne plewy - tak strasznie troszczy się o niepełnosprawnych i grzmia na każdego, kto nas "katuje", a jak była ta sprawa z PFRONem i adwokatem Dubienieckim - to tylko troszkę o tym pogadano i niespecjalnie brano się do ciskania gromami, a potem buziunie na kłódkę i cicho sza! Hipokryzja! Ten "bojkot" to jedynie reklamówka dla takich jak oni. Słowa JKM przynajmniej niosą jakąś treść, a Petru&Co. nie! Część ludzi jest gotowa przysłowiowo przyjść pod siedzibę RM w koszulce KOD i narobić na chodnik, by choć przez chwilę zabłysnąć. Pozdrawiam.
    odpowiedz na komentarz
  • MEEEE
    facio
    02.02.2016, 15:36
    Ten Baran miał wybuch granatu w kolebce i dlatego on nie słyszy swoijego bełkotania ,a szkoły które go zapraszają powinne go zlinczować BARAN
    odpowiedz na komentarz
  • Odnośnie art.
    Bogna
    01.02.2016, 23:48
    Bardzo dobrze napisane. Dziękuję.
    odpowiedz na komentarz
  • Kodeks karny
    K.
    01.02.2016, 18:36
    To tez nie do konca tak z tym kk. Moja corka byla wyzywana od debili, downow itp. Sprawe w sadzie wygralam. Kara to co prawda grzywna ale wyrok jest. Wiec mozna;) a co do komentowania tych slow JKM to jak to mowi powiedzonko klotnia z glupim jest jak rzucanie blotem w swinie. Po jakims czasie zauwazysz ze swini sie to podoba;) wiec najlepsza reakcja jest brak reakcji;)
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas