Przejdź do treści głównej

Edukacja integracyjna czy włączająca? Co będzie najlepsze dla dziecka? Sprawdź w programie „Misja Integracja”

W Szkole Podstawowej nr 32 w Warszawie działają oddziały integracyjne, w których uczą się wspólnie dzieci sprawne i te z różnymi niepełnosprawnościami. Jak funkcjonują takie klasy? Czy dzieci i rodzice nie mają uprzedzeń? O tym oraz o wielu innych ciekawych edukacyjnych sprawach z dyrektor szkoły Anną Walczak rozmawia Piotr Pawłowski.

Kształcenie integracyjne to jedna z kilku opcji, z których mogą wybierać rodzice dzieci z niepełnosprawnością. Po wizycie w poradni psychologiczno-pedagogicznej otrzymują oni rekomendacje, do jakiej szkoły najlepiej zapisać dziecko: ogólnej, z oddziałami integracyjnymi czy specjalnej.

W klasie integracyjnej dziecko może liczyć na pomoc nauczyciela wspierającego zarówno w przyswajaniu wiedzy, jak i w momentach niekomfortowych dla dziecka. Nauka w klasie integracyjnej to także dodatkowa lekcja dla dzieci zdrowych i ich rodziców. Wciąż pokutują stereotypy, że poziom w takich klasach jest niższy, a dzieci z niepełnosprawnością – niegrzeczne, choć jest zgoła inaczej.

W programie pokazujemy jak funkcjonuje klasa integracyjna w Szkole Podstawowej nr 32 w Warszawie. Taki oddział liczy mniej uczniów niż ogólny, a 5 miejsc jest zarezerwowanych dla dzieci z niepełnosprawnością.

Opowiadamy też o projekcie, w ramach którego rodzice, którzy nie wiedzą gdzie szukać porad dotyczących m.in. edukacji dziecka z niepełnosprawnością, mogą znaleźć przydatne wskazówki. Na portalu pomocdlarodzicow.pl dostępny jest bogaty zbiór informacji, funkcjonuje też infolinia, pod którą można uzyskać odpowiedzi na nurtujące pytania.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

Powiązane filmy

Prawy panel

Wspierają nas