Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Komunikacja zwrotna

17.08.2009
Autor: J. Przybyszewska

Konstruktywne uwagi pasażerów są dla obsługujących komunikację miejską bardzo ważne. Pozwalają poprawiać świadczone przez nich usługi. Uwagi to oczywiście nie tylko skargi, równie istotne są sugestie czy pochwały.

Co jednak ważne – wszelkie wnioski powinny być imienne, wraz z podaniem adresu piszącego. Inaczej mogą nie być rozpatrywane. Otrzyma się też wówczas odpowiedź. Na pewno zaś nie będą brane pod uwagę wnioski zawierające wulgaryzmy. Jeśli pismo dotyczy konkretnego zdarzenia, warto zapamiętać jak najwięcej szczegółów – zapisać datę, godzinę, miejsce zdarzenia, numer linii i numer boczny pojazdu. Pozwoli to zidentyfikować prowadzącego pojazd. Poniżej wymieniamy kontakty do obsługujących komunikację miejską w największych polskich miastach i aglomeracjach.

BIAŁYSTOK

Komunikację miejską obsługują trzy przedsiębiorstwa. Wnioski dotyczące działalności pierwszego z nich, Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, składać można osobiście lub listownie w sekretariacie przy ul. Składowej 7; na stronie www.kpk.bialystok.pl dostępny jest także formularz kontaktowy. Do drugiego, Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, można wysłać pismo na adres: ul. Składowa 11, 15-399 Białystok; e-mail: sekretariat@kpkm.pl lub fax: 085 742-09-86. Można także zadzwonić pod nr 085 742-31-64. Trzeci, Komunalny Zakład Komunikacyjny przyjmuje uwagi listownie lub osobiście pod adresem: ul. Jurowiecka 46a, 15-101 Białystok. Uwagi na temat wszystkich przewoźników wnosić można także telefonicznie w Referacie Obsługi Pasażera Departamentu Dróg i Transportu Urzędu Miejskiego pod nr: 085 869-67-10, 085 869-67-12.

BYDGOSZCZ

Nadzór nad komunikacją miejską sprawuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej (ul. Fordońska 120, 85-739 Bydgoszcz). Natomiast w każdym pojeździe powinna znajdować się informacja, gdzie i do kogo pasażerowie mogą kierować skargi i wnioski dotyczące jakości świadczonych usług przewozowych. Uwagi do największego przewoźnika, Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, składać można pod nr tel.: 052 324-94-76. Przewoźnikami są także firmy: Mobilis (kontakt: 052 518-18-88) oraz PKS w Bydgoszczy (kontakt: 85-097 Bydgoszcz ul. Jagiellońska 58; tel. 052 322-90-57; e-mail: ppks@pks.bydgoszcz.pl).

CZĘSTOCHOWA

Uwagi składać można listownie na adres: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie, ul. Niepodległości 30, 42-216 Częstochowa, osobiście w siedzibie MPK (pokój nr 6, pon.-pt. w godz. 7-15) lub pod numerem telefonu 034 377-91-77. Całodobowo czynne są równie numery tel.: 034 377-91-65 lub 66.

GORZÓW WLKP.

Kontakt Miejskiego Zakładu Komunikacji z pasażerami to zadanie Centrum Obsługi Klienta przy ul. Drzymały 10. Można tam złożyć pismo osobiście, wysłać je listownie (można wysłać także do siedziby MZK na ul. Kostrzyńską 46), na adres e-mail: cok@mzk-gorzow.com.pl lub telefonicznie pod nr 095 728-79-00.

GÓRNY ŚLĄSK

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego koordynuje pracę 31 przewoźników obsługujących różne linie. Uwagi należy kierować do przewoźnika obsługującego daną linię (lista adresów na www.kzkgop.pl). Jeśli nie wiadomo, kto linię obsługuje, wnioski można składać w samym KZK GOP – adres: 40-053 Katowice, ul. Barbary 21a; tel.: 032 251-78-62, bezpłatna infolinia: 0800-16-30-30; e-mail: info@kzkgop.com.pl.

KIELCE

Przewozy w mieście koordynuje Zarząd Transportu Miejskiego. Pismo wysłać można na adres: ul. Głowackiego 4, 25-368 Kielce. Jedynym na razie przewoźnikiem jest natomiast Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji, do którego pisać można na adres: ul. Jagiellońska 92, 25-734 Kielce lub składać pisma osobiście w sekretariacie (pokój 111; pon.-pt. w godz. 6:30-14:30). Na stronie www.mpk.kielce.pl w zakładce „kontakt” dostępny jest także internetowy formularz kontaktowy.

KOSZALIN

Uwagi przesyłać można na adres Miejskiego Zakładu Komunikacji: ul. Gnieźnieńska 9, 75-736 Koszalin lub e-mailem na: mzk@mzk.koszalin.pl. W siedzibie spółki w każdy wtorek w godz. 12-14 (pokój nr 25) wnioski przyjmuje prezes zarządu MZK. Dostępny jest także telefon Działu Organizacji Przewozów: 094 342-30-29.

KRAKÓW

Do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, obsługującego większość linii, dzwonić można pod nr 191-50. Skargi wysyłać można na: skargi@mpk.krakow.pl, pochwały na: pochwaly@mpk.krakow.pl. Na www.mpk.krakow.pl dostępne są odpowiednie formularze. Adres do korespondencji: 30-347 Kraków, ul. Jana Brożka 3. Część linii obsługuje firma Mobilis. Pisma wysyłać można do jej krakowskiego oddziału: ul. Sołtysowska 1, 31-589 Kraków; e-mail: krakow@mobilis.pl; telefon: 012 684-00-45. Komunikację miejską koordynuje w Krakowie Zakład Infrastruktury Komunalnej i Transportu – tel. 012 616-70-00.

LUBLIN

Obsługiwaną przez różne firmy komunikację miejską nadzoruje Zarząd Transportu Miejskiego. Skargi składać można listownie lub osobiście pod adresem: al. Kraśnicka 25, 20-718 Lublin lub e-mailem: ztm@ztm.lublin.eu. Największym przewoźnikiem jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, które wnioski przyjmuje telefonicznie pod nr 081 750-41-50 lub przez stronę www.mpk.lublin.pl/skarga.php. Zamieszczone są tam również do wydrukowania formularze do wysłania na adres: 20-718 Lublin, al. Kraśnicka 25, skr. pocz. 1164.

ŁÓDŹ

Uwagi dotyczące funkcjonowania Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przyjmowane są pod nr tel. 042 672-13-13 lub e-mail: uwagi@mpk.lodz.pl. Adres do korespondencji: 90-952 Łódź, skr. pocz. 71.

OLSZTYN

Pisma słać można na adres Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego: ul. Kołobrzeska 40, 10-434 Olsztyn; e-mail: mpk@mpkolsztyn.pl. Na stronie www.mpkolsztyn.pl dostępny jest również internetowy formularz kontaktowy.

OPOLE

Uwagi przyjmowane są pod adresem Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego: ul. Luboszycka 19, 45-215 Opole. Przyjmowane są także pod dwoma adresami e-mailowymi: rozklad@mzkopole.pl oraz mzk@mzkopole.pl. Pisma składać można także osobiście w kasach biletowych – ul. Pużaka 58, pl. Kopernika 1 oraz ul. Niemodlińska 19B.

POZNAŃ

Na stronie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego www.mpk.poznan.pl/skargi.html do pobrania są formularze skarg w formatach: DOC do przesłania e-mailem na adres: skargi@mpk.poznan.pl oraz PDF do przesłania na adres: Dział Obsługi Klienta MPK Poznań Sp. z o.o.; 60-244 Poznań, ul. Głogowska 131. Skargi przyjmowane są także pod nr tel.: 061 869-93-61 w. 238.

RADOM

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania komunikacji miejskiej, realizacji rozkładów jazdy, działalności firmy upoważnionej do kontroli biletowej oraz innych spraw z zakresu działalności przewoźników należy kierować do Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w terminie 7 dni od zaistnienia zdarzenia uzasadniającego interwencję. Adres: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji, 26-600 Radom, ul. Traugutta 30/30A; e-mail: mzdik@mzdik.pl, komunikacja@mzdik.pl.

RZESZÓW

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Rzeszowie przyjmuje uwagi na adres: ul. Trembeckiego 3, 35-234 Rzeszów lub pocztą elektroniczną na: firma@mpk.rzeszow.pl.

SŁUPSK

Nadzór nad komunikacją miejską sprawuje Zarząd Transportu Miejskiego. Kontakt – listownie: ul. Przemysłowa 35, 76-200 Słupsk; e-mailem: ztm@ztmslupsk.pl; tel./faks: 059 840-26-02. Obecnie linie komunikacji miejskiej w Słupsku obsługuje Miejski Zakład Komunikacji. Pisać można na adres: ul. Prof. Poznańskiego 1A, 76-251 Kobylnica lub e-mail mzk@mzk.slupsk.pl. Można także zadzwonić pod nr tel.: 059 848-93-00.

SZCZECIN

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego świadczonych przez przewoźników przyjmuje Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego (ZDiTM) w Szczecinie, 71-241, ul. Klonowica 5 w terminach i miejscach podanych w pojazdach. Pasażerom służy także Biuro Obsługi Interesantów. Telefon 091 48-00-444 działa od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30. E-mail do ZDiTM: zditm@zditm.szczecin.pl.

TORUŃ

Miejski Zakład Komunikacji przyjmuje uwagi pod adresem: ul. Sienkiewicza 24/26, 87-100 Toruń oraz drogą internetową na adres e-mail: wnioski@mzk-torun.pl.

TRÓJMIASTO

Uwagi związane z funkcjonowaniem trójmiejskiej SKM składać można pisemnie na adres: PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, ul. Morska 350A, 81-002 Gdynia. Na stronie www.skm.pkp.pl w zakładce „kontakt” dostępny jest też internetowy formularz kontaktowy.

GDAŃSK

Pisma wysyłać można na adres Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku: ul. Na Stoku 49, 80-874 Gdańsk, e-mailem: ztm@ztm.gda.pl lub telefonicznie pod nr 058 309-13-23 w. 408 i 409.

GDYNIA

Pisma słać można listownie na adres: Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, ul. Zakręt do Oksywia 10, 81-244 Gdynia lub e-mailem na: zkm@zkmgdynia.pl.

WARSZAWA

Pisemne skargi przyjmowane są w Punktach Obsługi Pasażerów: ul. Senatorska 37, stacje metra „Centrum”, „Ratusz Arsenał”, „Plac Wilsona”, „Marymont”, węzeł „Młociny”. Druk skargi do pobrania na: www.ztm.waw.pl/druk_skargi.pdf. Wniosek złożyć można także pod nr infolinii: 022 194-84. Uwagi dotyczące metra przyjmowane są bezpośrednio pod nr tel. 022 655-45-32 lub adresem e-mail: info@metro.waw.pl. Uwagi dotyczące warszawskiej SKM składać można listownie na adres: Szybka Kolej Miejska, ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa.

WROCŁAW

Uwagi kierować można do Wydziału Transportu Miejskiego Urzędu Miasta – ul. Gabrieli Zapolskiej 2, 50-032 Wrocław; e-mail: wtr@um.wroc.pl. Na przystankach i na www.wroclaw.pl znajdują się kontakty do poszczególnych przewoźników. Największy z nich Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne przyjmuje skargi przez swoją stronę: www.mpk.wroc.pl oraz telefonicznie: 071 321-72-71.

ZIELONA GÓRA

Uwagi do Miejskiego Zakładu Komunikacji przesyłać można na adres: ul. Chemiczna 8, 65-713 Zielona Góra, e-mailem: mzk@mzk.zgora.pl lub telefonicznie pod nr 068 452-04-50.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • tramwaj widmo nr3 lodz
    pasazerka
    07.03.2010, 11:25
    tramwaj lini 3 nie kursuje zgodnie z rozkladem jazdy jest brudny , smierdzacy i nie ogrzewany a ja musze co miesiac za to placic
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas