Proces przewozu osoby niepełnosprawnej w pociągach Spółki Koleje Wielkopolskie
Polityka Spółki Koleje Wielkopolskie związana jest z podnoszeniem jakości świadczonych usług i podejmowaniem wszelkiego rodzaju działań, aby zrealizować zamierzony przejazd podróżnego.
Spółka wskazuje podróżnym, że wcześniejsze powiadomienie, przynajmniej z 48-godzinnym wyprzedzeniem, jest uzasadnione i pozwala przeprowadzić wywiad, dzięki któremu możliwe jest określenie, jaka forma pomocy będzie potrzebna. Więcej informacji o osobie o ograniczonej sprawności, która będzie podróżowała, to danie nam szansy na przygotowanie, np. zmiany rodzaju środka transportowego, zorganizowanie asysty, otwarcie drogi specjalnej itp. Wymaganie z 48-godzinnym wyprzedzeniem zgłoszenia wynika z ROZPORZĄDZENIA (WE) NR 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r.
Zgłoszenie przejazdu
Pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się wymagają niezawodności całego łańcucha transportowego. Jedno brakujące ogniwo, jak np. niedziałająca winda/ podnośnik w pociągu lub przejście między peronami, które można pokonać tylko po schodach, mogą sprawić, że podróż stanie się niemożliwa. Wszystkie pociągi Spółki Koleje Wielkopolskie są w pełni przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, pojazdy są wyposażone w windy lub podnośniki, a w przestrzeni dedykowanej osobom niepełnosprawnym i ich opiekunom – specjalnie przystosowane toalety.
Zgłoszenie o udzielenie pomocy podczas planowanego przejazdu pasażerowie mogą kierować w różny, dogodny dla siebie sposób poprzez:
- Dyspozyturę Spółki – na adres e-mail: dyspozytura@koleje-wielkopolskie.com.pl,
- Infolinię Spółki – 61 27 92 778: czynna w godzinach 7:00–22:00,
- Formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej Spółki,
- Zgłoszenie osobiste w siedzibie Spółki.
Jakie informacje zamieścić w mailu?
Po wysłaniu e-mailem zgłoszenia podróżny dostaje odpowiedź o przyjęciu zgłoszenia do realizacji. Podróżny, zgłaszając swój przejazd, powinien przekazać następujące informacje:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- liczbę osób, które będą odbywały przejazd,
- rodzaj niepełnosprawności,
- informacje,
- czy osoba porusza się na wózku inwalidzkim (jakim?) lub czy używa innego sprzętu ułatwiającego poruszanie się (jakiego?),
- data podróży,
- stacje odjazdu/przyjazdu,
- godzina odjazdu/przyjazdu wybranego połączenia.
Osoby o widocznej niepełnosprawności ruchowej, w tym poruszające się na wózku, a także osoby niewidome, które nie posiadają ważnego biletu, oraz osoby o ograniczonej sprawności poruszania się nie muszą zgłaszać się do obsługi w celu jego nabycia. Bilet kupują podczas kontroli bez dodatkowej opłaty.
W pociągach wydzielone są specjalne miejsca przeznaczone dla osób podróżujących na wózkach inwalidzkich – piktogram na szybie pojazdu jednoznacznie wskazuje, którym wejściem należy wsiąść do pociągu. Zatem osoby niepełnosprawne nie muszą, jeśli tego nie chcą, przesiadać się na siedzenia, w które wyposażone są pojazdy, i mogą całą podróż odbyć bezpiecznie, korzystając ze swojego sprzętu. Wszystkie wejścia do pojazdów, korytarze i przedsionki dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zapraszamy do korzystania z przejazdów pociągami Kolei Wielkopolskich.
Partnerem materiału są
Komentarze
-
na plus
06.11.2017, 15:21to dobra i potrzeba wiadomość. Dziękujemy.odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz