Cenne inicjatywy: zamigaj do konsultanta
PZU zostało docenione prestiżową nagrodą branży ubezpieczeniowej Efma – Accenture Innovation In Insurance Awards za otwarcie swoich usług na potrzeby osób głuchych poprzez wprowadzenie usługi wideotłumacza języka migowego.
W Polsce żyje – według różnych statystyk – nawet 400 tys. osób z niepełnosprawnością narządu słuchu, z czego według różnych szacunków 50 tys. posługuje się polskim językiem migowym (PJM). Dla nich język polski jest językiem obcym. Dlatego też ta grupa zmaga się z poważną barierą językową – zwłaszcza dlatego, że tłumaczy języka migowego jest w naszym kraju bardzo niewielu. Natomiast coraz więcej jest firm, które otwierają się na potrzeby osób z niepełnosprawnością słuchu. Jedną z nich jest PZU, która jako pierwsza instytucja finansowa w Europie, uruchomiła w 2017 r. trójstronne połączenia wideo przez internet z konsultantem w języku migowym.
Kontakt trójstronny
Obsługę w Polskim Języku Migowym PZU wprowadziło już w listopadzie 2015 r. Wówczas była dostępna jedynie w wybranych oddziałach firmy. W grudniu 2017 r. największy polski ubezpieczyciel we współpracy ze startupem Migam wdrożył usługę umożliwiającą klientom Głuchym i niedosłyszącym jednoczesne połączenie wideo przez internet z tłumaczem języka migowego oraz pracownikiem PZU. Dzięki takiemu trójstronnemu połączeniu klient może załatwić swoje sprawy lub uzyskać niezbędną pomoc i informacje, nie wychodząc z domu. Z konsultantem można połączyć się na stronie PZU.
Wystarczy mieć komputer lub urządzenie mobilne z kamerką internetową oraz dostęp do internetu.
W domu albo w oddziale
Dzięki wprowadzeniu tej usługi PZU zapewnia profesjonalną jakość tłumaczenia i redukuje ryzyko nieporozumień w kontaktach z klientami z niepełnosprawnością słuchu. Usługa redukuje równocześnie wysokie koszty związane z przyprowadzaniem tłumaczy do oddziałów PZU. Teraz klienci posługujący się PJM mogą załatwić niemal każdą swoją sprawę i uzyskać informacje w sposób dyskretny, bez wychodzenia z domu i angażowania innych osób.
Osoby głuche, które wolą jednak wizytę w placówce firmy, mogą skorzystać z takiej możliwości w ośmiu punktach w Polsce. W nich, przy specjalnie oznaczonym stanowisku, głuchy klient za pośrednictwem tabletu i aplikacji internetowej może nawiązać połączenie z tłumaczem Migam, a następnie swobodnie przeprowadzić rozmowę z pracownikiem PZU i na przykład zapoznać się z nową ofertą lub zamówić wybraną przez siebie usługę. Lista oddziałów ze stacjonarną usługą tłumacza języka migowego znajduje się w ramce na dole strony. Oprócz usługi internetowej PZU przeszkolił pracowników wybranych oddziałów z podstaw języka migowego.
Nagroda dla najlepszych
Wprowadzenie usług wideotłumacza zostało docenione przez gremia międzynarodowe – European Financial Management Association (EFMA), organizację, która zrzesza 3300 banków i ubezpieczycieli z ponad 130 krajów, oferując im dostęp do najbardziej innowacyjnych rozwiązań w branży finansowej. 12 czerwca 2018 r. podczas gali w Paryżu przedstawiciele PZU odebrali nagrodę przyznawaną przez EFMA: EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards 2018 w kategorii „Customer Experience & Engagement” – co można przetłumaczyć jako: odpowiadanie na potrzeby klientów i ich zaspokajanie.
EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards przyznawane są najbardziej innowacyjnych projektom w sektorze ubezpieczeniowym, które wykorzystują nowe technologie i są odpowiedzią na największe wyzwania ery cyfrowej. Zdobycie tego prestiżowego wyróżnienia przez PZU jest dużym osiągnięciem i z tego względu, że do tegorocznego konkursu zgłoszono 320 innowacji z 237 instytucji finansowych z 45 krajów.
Oddziały PZU
Sprawdź adresy oddziałów PZU, gdzie dostępna jest obsługa osób niesłyszących:
- Warszawa Al. Jana Pawła II 24, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–18.00
- Gdańsk Al. Grunwaldzka 105, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00
- Szczecin ul. Lucjana Rydla 52, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00
- Rzeszów ul. Zygmuntowska 14, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–17.00
- Kraków ul. Lubicz 23, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–17.00
- Wrocław Al. Armii Krajowej 4a, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 10.00–18.00
- Katowice ul. Mickiewicza 5, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00
- Poznań ul. Towarowa 35, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–17.00
Materiał przygotowany we współpracy z
Artykuł pochodzi z nr 4/2018 magazynu Integracja.
Zobacz, jak możesz otrzymać magazyn Integracja.
Sprawdź, jakie tematy poruszaliśmy w poprzednich numerach (w dostępnych PDF-ach).
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- W 2025 roku nowe kryteria dochodowe w pomocy społecznej
- Rehabilitacja lecznicza Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. O czym warto wiedzieć
- Czego szukają pod choinką paralimpijczycy?
- Gorąca zupa, odzież na zmianę – każdego dnia pomoc w „autobusie SOS”
- Bożenna Hołownia: Chcemy ograniczyć sytuacje, gdy ktoś zostaje pozbawiony prawa do samodzielnego podejmowania decyzji
Dodaj komentarz