„Zielony Dom w dobrym guście”, czyli jak gust kształtuje wnętrza
Czym jest wnętrze w dobrym guście? Jak łączy się estetyka z projektowaniem przestrzennym? Co można zrobić samemu, żeby we wnętrzu czuć się lepiej? Uczniowie jednej z krakowskich szkół podstawowych, szkoły z Wielkiej Wsi oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Krakowie, wraz z architektką i edukatorką Małgorzatą Gniadek-Drozd zaprojektowali, a następnie wykonali, nową odsłonę szkolnych przestrzeni: barwną, radosną, zachęcającą.
Przy tej okazji zdobyli wiedzę o tym, czym jest ład i proporcja, kolor i faktura. Poza wrażliwością na jakość przestrzeni publicznej, dzieci rozwinęły umiejętność współdecydowania i współpracy. Kompetencje te, coraz rzadsze w indywidualistycznym społeczeństwie, są niezbędne, aby publiczne przestrzenie służyły ludziom o różnych potrzebach.Ważne są też umiejętności manualne przydatne przez całe życie: malowania, cięcia i klejenia.
Efekty pracy uczniów w pełni będzie można podziwiać jesienią, po zakończeniu ostatnich prac we wnętrzach. Obecnie trwają prace wykończeniowe.
Wizualizacja pomieszczenia po zakończeniu prac
Przebieg projektu można śledzić na stronie FB Fundacji WyspArt oraz na stronie Ośrodka.
Partnerzy i patroni medialni projektu:
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Krakowie,
- Fundacja Szansa dla Niewidomych,
- Gmina Wielka Wieś,
- Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi,
- Radio RMF Classic współpraca redakcyjna,
- Magazyn „Integracja”
-
Niepelnosprawni.pl
Komentarze
brak komentarzy
Dodaj komentarz