Fundusz Dostępności w pytaniach i odpowiedziach. Źle wykorzystana pożyczka? Nie ma przebacz!
Likwidacja barier architektonicznych to złożony i wymagający pracy proces. Same pieniądze nie wystarczą – potrzebna jest jeszcze wiedza, a przede wszystkim chęć do przeprowadzenia potrzebnych zmian. Co się dzieje, gdy zabraknie ich instytucjom korzystającym z Funduszu Dostępności i modernizacja budynku nie spełni oczekiwań pożyczkodawcy, ale przede wszystkim – użytkowników z niepełnosprawnością?
Pytanie brzmi więc dokładniej: co dzieje się w wypadku, gdy pomimo otrzymania pożyczki z Funduszu Dostępności nie jest przeprowadzona likwidacja barier albo gdy okazuje się, że inwestycja nie przyniosła założonych na początku rezultatów?
Szczegóły w umowie
W przypadku stwierdzenia przez Bank Gospodarstwa Krajowego nieprawidłowości w zakresie przeznaczenia lub wykorzystania pożyczki, pożyczkobiorca jest obowiązany do niezwłocznego zwrotu wykorzystanej pożyczki wraz z odsetkami, należnymi BGK za okres korzystania z pożyczki, a także do zwrotu kwoty uzyskanego umorzenia.
Szczegóły w tym zakresie określone są każdorazowo w umowie pożyczki.
Poradnik dotyczący korzystania z Fundusz Dostępności jest dostępny na naszym portalu.
Jeśli masz pytania dotyczące Funduszu Dostępności, napisz je w komentarzu pod artykułem lub pisz na adres: redakcja@niepelnosprawni.pl. Zadamy je ekspertom z Banku Gospodarstwa Krajowego.
Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Zdrowie psychiczne. Czy grozi nam odwrót od reformy?
- Najważniejsza jest miłość przez duże M
- Wiceszefowa MFiPR: 300 nowych inwestycji dla osób z niepełnosprawnościami w woj. śląskim
- Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rusza z kampanią „PROszę o poMOC”
- Inauguracja ogólnopolskiej kampanii „Podanie ma znaczenie”
Dodaj komentarz